بین الملل

فارس من| برخورد جدی با دولت‌های خارجی حامی اغتشاشگران


جمعی از کاربران فارس من در کمپینی خواستار برخورد جدی وزارت امور خارجه با دولت‌های خارجی حامی اغتشاشگران از جمله انگلیس و آلمان و مداخله جویی‌های آنها در امور داخلی ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از کاربران فارس من با تشکیل کمپینی خواستار برخورد جدی با مداخلات دولت‌های خارجی در امور داخلی ایران و همچنین برخورد قاطع با جهت دهی اغتشاشات و اقدامات خرابکارانه از سوی سفارتخانه‌های انگلیس و آلمان در تهران شدند. 

کاربران در این کمپین با بیان اینکه اقدامات وقیحانه‌ از سوی بعضی دولت‌ها که امنیت ملی کشورمان را نشانه رفته‌اند، نیاز به برخورد جدی دارد، عنوان کرده‌اند: باید مقابل دست درازی عوامل دشمن که در لباس دیپلمات در خاک ایران حضور دارند، ایستاد. صرفاً، محکومیت از تکرار این اتفاقات، جلوگیری نمی‌کند کما اینکه سابقا هم اثبات شده است چنین برخوردهایی بازدارنده نبوده است.

در این کمپین آمده است: جهت‌دهی اغتشاشات و اقدامات خرابکارانه سفارتخانه‌های انگلیس و آلمان و دخالت مستقیم در مسائل داخلی از مواردی است که می‌بایست با قاطعیت رسیدگی شود. با مشخص شدن نقش جدی بعضی سفارتخانه‌ها در اغتشاشات اخیر از جمله آلمان و انگلیس صحنه تقابل متفاوت شده است. سؤال اینجاست آیا صرف احضار سفیر در چنین فضایی که امنیت ملی تیررس اقدامات بی شرمانه این سفارتخانه‌ها قرار گرفته است کفایت می‌کند؟ اقدام جدی وزارت خارجه، دست تعرض دشمنان قسم خورده ملت ایران به خاک و وطن‌مان را کوتاه می‌کند.

به گزارش فارس، در پی اقدامات مداخله جویانه تعدادی از کشورهای اروپایی در امور داخلی ایران سفرا و روسای نمایندگی‌های این کشورها در تهران به وزارت خارجه ایران احضار شدند. سفیر انگلیس هم در این خصوص سه بار به وزارت خارجه ایران احضار شد. کاردار فرانسه هم در نبود سفیر این کشور به این وزارتخانه احضار شد.

در همین خصوص نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران خاطرنشان کرد: متاسفانه چند کشور اروپایی در اتخاذ مواضع علیه ایران از عنوان اتحادیه اروپا سوء استفاده می‌کنند و لزوما مواضع این چند کشور بیانگر مواضع و رویکردهای تمامی کشورهای اروپایی نیست. چند کشور معدود به صورت غیرمسئولانه خارج از چارچوب و موازین شناخته شده بین‌المللی در ارتباط با مسائل داخلی ایران با تمسک به شعارهایی نظیر حقوق بشر و حقوق زنان تند و افراطی عمل می‌کنند. کاملا مشخص است رفتارهای سیاسی و مبتنی بر بهانه‌های واهی است. جمهوری اسلامی ایران اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ کشوری نخواهد داد. به کشورهای محور در حوزه اروپا که از همه ابزارهای غیرسازنده برای مداخله در امور داخلی ایران استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم به منافع مناسبات سازنده مشترک توجه کنند و از استفاده ابزاری از حقوق بشر برای اعمال فشار سیاسی اجتناب کنند و منافع بلندمدت کشورهای خود را با منافع کوتاه مدت برای برخی اهداف خاص قربانی نکنند و به چارچوب دیپلماتیک توجه کنند و از روش‌های سازنده در مناسبات دوجانبه استفاده کنند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا