بین الملل

فرار ۶ اسیر فلسطینی و شکست امنیتی «تل آویو»/رسوایی صهیونیستها

تحلیلگر مشهور جهان عرب با اشاره به فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی، نوشت: فرار این ۶ اسیر یک رسوایی بزرگ برای صهیونیستها بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب با انتشار مطلبی در روزنامه «رأی الیوم» درباره فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی، نوشت: موضوع فرار اسرای فلسطینی از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی که یکی از امنیتی‌ترین و حفاظت شده‌ترین زندان‌های این رژیم محسوب می‌شود همچنان در اولویت دستور کار رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارد.

این تحلیلگر برجسته جهان عرب در ادامه نوشت: بسیاری از مؤسسات امنیتی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کنند که این یک شکست تاریخی برای اسرائیل و هم سطح با شکست ارتش آن در جنگ سال ۱۹۷۳ است. در همین زمینه «عاموس هرئیل» کارشناس نظامی صهیونیست تأکید می‌کند که موفقیت این عملیات منجر به تحریک گروه‌های مسلح فعال در نوار غزه برای اجرای عملیات نظامی علیه تل آویو خواهد شد.

فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی یک شکست امنیتی و اطلاعاتی برای تل آویو بود عطوان در ادامه مطلب خود همچنین آورده است: منابع ارشد صهیونیست در این خصوص تاکید کردند که عملیات فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان شرایط را کاملاً به نفع جنبش جهاد اسلامی رقم می‌زند و امتیازات زیادی به آن اعطا خواهد کرد؛ زیرا پنج نفر از این اسرا متعلق به این جنبش هستند.

در ادامه مطلب تحلیلگر برجسته جهان عرب همچنین آمده است: از طرف دیگر رسانه‌های صهیونیستی تأکید کردند که ناکامی‌های عملیاتی و اطلاعاتی منجر به موفقیت چشمگیر در عملیات فرار اسرای فلسطینی از زندان شد و شکست تل آویو کاملاً آشکار شده است.

عطوان عنوان کرده است: منابع صهیونیستی خود اذعان دارند که فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان‌های آنها ناکارآمدی سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی تل آویو را بیش از پیش به نمایش گذاشت. این یک رسوایی بزرگ برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

این تحلیلگر عرب زبان در ادامه نیز تصریح کرده است: اگر رژیم صهیونیستی نتواند بحران کنونی یعنی فرار اسرای فلسطینی را با موفقیت مدیریت کند این موضوع سرانجام منجر به بروز انتفاضه سوم خواهد شد و گروه‌های فلسطینی تلاش خواهند کرد تا از این اتفاق برای تحریک افکار عمومی و هدایت فلسطینیان به سمت انتفاضه سوم استفاده کنند.

عطوان در پایان افزوده است: آنچه که این سناریو را تقویت می‌کند این است که عملیات فرار اسرای فلسطینی از نظر گروه‌های فلسطینی به معنی بازگشت به دور جدیدی از درگیری‌هاست که اراضی فلسطین را شعله‌ور خواهد کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا