بین الملل

قزاقستان خواستار تعمیق روابط بین کشورهای آسیای مرکزی در زمینه‌های مختلف شد


وزیر امور خارجه قزاقستان در دومین نشست وزرای خارجه «ایتالیا و آسیای مرکزی» خواستار تعمیق همکاری‌های دوجانبه بین کشورهای منطقه در زمینه‌های مختلف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان در دومین نشست وزرای امور خارجه در قالب «ایتالیا و آسیای مرکزی»  شرکت و سخنرانی کرد.

در این نشست که اخیرا به میزبانی ازبکستان در شهر تاشکند برگزار شد همچنین سران نهادهای دیپلماتیک کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان شرکت کردند.

ریاست هیات ایتالیایی در این نشست را «لوئجی دی مایو» وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی این کشور و هیات اروپایی را «تری هوکالا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی بر عهده داشتند.

تلئوبردی در بخشی از سخنان خود خواستار تعمیق روابط سودمند کشورهای آسیای مرکزی در زمینه‌های ترانزیتی، حمل و نقل، کشاورزی، نوآوری و توسعه منابع تجدیدپذیر انرژی شد.

وی همچنین به نقش فزاینده ایتالیا در توسعه هم پیوستگی انرژی، حمل‌ونقل و فناوری کشورهای آسیای مرکزی با اروپا اشاره کرد.

وزیر امور خارجه قزاقستان در حاشیه این اجلاس همچنین با وزیر امور خارجه ایتالیا و نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی دیدار و مسائل مربوط به همکاری های دوجانبه و چندجانبه را بررسی کردند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا