بین الملل

لندن: هنوز برای تصمیم‌گیری درباره امکان و نحوه همکاری با طالبان زود است


یکی از سخنگویان نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که هنوز برای تصمیم‌گیری درباره امکان و نحوه همکاری با طالبان برای مقابله با داعش زود است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  یکی از سخنگویان «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس هنوز تصمیم‌گیری درباره این که که آیا و چگونه انگلیس با گروه طالبان برای مبارزه با تروریست‌های داعش در افغانستان همکاری خواهد کرد، زود است.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزراش کرد، روز گذشته (سه‌شنبه)، سخنگوی جانسون تصریح کرد که آینده روابط بریتانیا با طالبان در صورتیکه چنین رابطه‌ای وجود داشته باشد، به تعهدات این گروه در قبال حمایت از حقوق بشر بستگی دارد.

این سخنگو طی یک کنفرانس خبری تصریح کرد: «در این مرحله، هنوز زود است که بخواهیم تعیین کنیم که آیا و چگونه در آینده با طالبان همکاری خواهیم داشت».

وی در ارتباط با خطراتی که ممکن است درباره نقض حقوق بشر در افغانستان از سوی طالبان صورت گیرد، گفت: «همانطور که همواره گفته‌ایم، قصد داریم به آن‌ها برای حمایت از این استانداردها و وعده‌ها، اعمال فشار آوریم».

اظهارات سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس در حالی مطرح شده است که یک هفته پیش دو حمله به فرودگاه کابل در افغانستان صورت گرفت و داعش-خراسان مسئولیت این انفجارها را که به کشته شدن دست‌کم ۱۷۰ نفر منجر شد، برعهده گرفت و حتی طالبان نیز این حمله را محکوم کرد.

در پی قدرت گرفتن طالبان در افغانستان در تاریخ ۲۴ مردادماه، روز یکشنبه هفتم شهریور ماه، در فاصله دو روز تا ضرب‌الاجل ۳۱ آگوست (نهم شهریور ماه) برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان، وزارت دفاع انگلیس از خروج تمامی نظامیان خود از این کشور جنگ زده خبر داد و در حقیقت ۲۰ سال اشغالگری انگلیس در افغانستان به پایان رسید.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا