بین الملل

مسکو قصد تلطیف فضای دستور کار نشست میان پوتین و بایدن را ندارد

سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی با تاکید بر اهمیت نشست پیش روی میان روسای جمهور آمریکا و روسیه گفت که با اینحال، مسکو قصد تلطیف فضای دستور کار نشست میان رهبران دو کشور را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی با تاکید بر اهمیت دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه، گفت که با اینحال، اهمیت این دیدار منجر به تلطیف فضای دستور کار دیدار دو طرف با یکدیگر نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، پسکوف گفت: طبیعتاً کسی به دنبال تلطیف دستور کار در این نشست پیش رو (میان پوتین و بایدن) نیست. ما فکر می‌کنیم که همچنان انجام خود نشست امری مهم است.

وی همچنین تاکید کرد که آماده سازی فضا برای انجام نشست در دست اقدام است و با اینحال، از اظهار نظر در خصوص سخنان اخیر «سرگئی ریابکوف» که پیشتر گفته بود احتمالاً واشنگتن طی روزهای آتی سیگنال‌های ناخوشایندی از سوی مسکو دریافت خواهد کرد، امتناع کرد و گفت که این موارد به وزارت خارجه روسیه مربوط است.

لازم به ذکر است «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته گفت که دستور کار دیدار «پوتین» و «بایدن» لزوماً همپوشانی با یکدیگر نخواهد داشت، اما مسکو حاضر است در خصوص مسائلی که واشنگتن در خصوص آنها نگرانی دارد پاسخگو باشد.

وی همچنین توضیح داد: آمریکایی‌ها باید با این فرض به پیش بروند که سیگنال‌هایی از جانب مسکو دریافت خواهند کرد – و من اینجا در مورد دیدار در بالاترین سطح صحبت نمی‌کنم – نمی‌دانم چطور پیش خواهد رفت، به ویژه اینکه شاید روزهای آتی برای آنها ناخوشایند باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا