بین الملل

مقاومت فلسطین موشکهایی در اختیار دارد که هنوز رونمایی نشده اند

سخنگوی گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد که مقاومت فلسطین موشکهایی در اختیار دارد که هنوز رونمایی نشده اند و در شرایط محاصره نوارغزه تولید شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوحمزه سخنگوی گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: سامانه گنبد آهنین در مقابل موشکهای مقاومت شکست خورد. گروههای مقاومت در نبرد شمشیر قدس با تاکتیکهای خود توانستند بر سامانه گنبد آهنین غلبه کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: موشکهای مقاومت از شهرکهای اطراف غزه عبور کرد و شهرهای تل آویو، هرتزلیا، نتانیا و بئرالسبع در عمق اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داد. ما در نبرد شمشیر قدس دستاوردهای نظامی بزرگی کسب کردیم.

ابوحمزه در ادامه گفت: موشکهایی که در نبرد شمشیر قدس به کار گرفته شد همگی تولید صنعت نظامی گردانهای قدس بود که در شرایط محاصره نوارغزه ساخته شده است. ما موشک هایی در اختیار داریم که هنوز از آنها رونمایی نکرده ایم.

ابوحمزه در ادامه گفت: موشکهایی که در نبرد شمشیر قدس به کار گرفته شد همگی تولید صنعت نظامی گردانهای قدس بود که در شرایط محاصره نوارغزه ساخته شده است. ما موشک هایی در اختیار داریم که هنوز از آنها رونمایی نکرده ایم وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ۹۰ درصد موشکهای مقاومت را رهگیری و منهدم کرده است، دروغی بیش نیست. شلیک همزمان و گسترده موشکها که گاهی به ۱۰۰ عدد می رسید، توانایی و کارآیی گنبد آهنین را به شدت کاهش داده بود.

ابوحمزه اعلام کرد: در نبرد شمشیر قدس تاکتیک هایی به کار گرفته شد که در نبرد بنیان مرصوص استفاده نشده بود اما همان نتایج را به همراه داشت.

رژیم صهیونیستی ۲۰ اردیبهشت حمله به نوارغزه را آغاز کرد، تجاوزی که ۱۲ روز به طول انجامید اما با واکنش قاطعانه گروههای مقاومت فلسطین مواجه شد. شاخه نظامی جنبش های حماس و جهاد اسلامی طی این ۱۲ روز با استفاده از صدها موشک و راکت از نوع پیشرفته و تغییر تاکتیک جنگی خود اقدام به پاسخگویی به حملات صهیونیستها کردند و بنا بر اعلام منابع اشغالگران بیش از ۱۲ هزار راکت و موشک، اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار دادند.

مقاومت قاطعانه گروههای فلسطینی باعث شد کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروههای مقاومت در غزه با آتش بس موافقت کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا