بین الملل

ناکامی حزب حاکم ژاپن در انتخابات ویژه پارلمانی

انتخابات ویژه ژاپن برای پر کردن سه کرسی خالی پارلمان، با شکست حزب حاکم لیبرال دموکرات خاتمه یافت که می تواند نشانه کاهش حمایت ها از نخست وزیر این کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، احزاب اپوزیسیون ژاپن موفق به کسب هر سه کرسی خالی پارلمان شدند که به رقابت گذاشته شده بود- ضربه ای کاری به «یوشیهید سوگا» نخست وزیر این کشور که قرار است ۶ ماه دیگر، در انتخابات عمومی، بخت خود را برای تثبیت قدرت بیازماید.

سوگا به واسطه انتخابات درون حزبی و در پی استعفای «شینزو آبه» به دلیل بیماری، عنوان نخست وزیری ژاپن را از آن خود کرد.

دو کرسی «هوکایدو» و «هیروشیما» به دلیل استعفای نمایندگان حزب حاکم به دلیل فساد مالی، خالی مانده بود که بعد از برگزای انتخابات در روز یکشنبه، به افرادی از احزاب اپوزیسیون واگذار شد.

همچنین، اپوزیسون موفق به کسب کرسی دیگری در استان «ناگانو» شد.

به رغم آنکه حزب حاکم لیبرال دموکرات سه کرسی مهم را از دست داد؛ همچنان از اکثریت پارلمانی برخوردار است.

با این حال، در آستانه برگزاری انتخابات عمومی، این می تواند هشداری باشد برای سوگا مبنی بر اینکه تثبیت جایگاه نخست وزیری کار چندان آسانی نخواهد بود.

در مواجهه با این ناکامی، او گفته است که رای مردم را با فروتنی می پذیرد و بعد از بررسی وضعیت هر منطقه، آنچه را که لازم است، تصحیح خواهد کرد.

البته بعید می رسد که جایگاه سوگا در آینده نزدیک به چالش کشیده شود؛ با این حال، ضرری که دیروز حزب حاکم متحمل شد می تواند به کاهش حمایت از او منجر شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا