بین الملل

نتانیاهو در مخمصه است/ نقش «شهید سلیمانی» در پیروزی مقاومت فلسطین

تحلیلگر مسائل سیاسی عراق با بیان اینکه نتانیاهو پس از متحمل شدن شکست در غزه در مخمصه قرار گرفته است، گفت: نقش «شهید سلیمانی» در تحقق پیروزی در نبرد «شمشیر قدس» کاملا محسوس است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: گروه‌های مقاومت فلسطین در جریان نبرد ۱۲ روزه با رژیم صهیونیستی قدرت موشکی بالای خود را به نمایش گذاشتند. مقاومت در جریان نبرد مذکور از موشک‌های جدیدی رونمایی کرد؛ موشک‌هایی که برای اولین‌بار در جریان نبرد با رژیم صهیونیستی از آنها استفاده شده است. یکی از موشک‌هایی که گروه‌های مقاومت از آن رونمایی کردند موشک «عیاش ۲۵۰» است. این موشک به یاد شهید «یحیی عیاش» از بنیانگذاران گردان‌های شهید عزالدین قسام نامگذاری شده است.

همچنین در جریان نبرد ۱۲ روزه «شمشیر قدس»، «ابو حمزه» سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین از رونمایی از یک موشک جدید به نام «قاسم» که به یاد شهید سلیمانی نامگذاری شده است، خبر داد. سخنگوی سرایا القدس تأکید کرد: در جریان نبرد «شمشیر قدس» با رژیم صهیونیستی از این موشک جدید و پیشرفته استفاده شده است. در همین ارتباط، خبرنگار مهر گفتگویی را با «علی الحکیم» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق انجام داده است که آن را مطالعه می‌کنید؛

*گروه‌های مقاومت فلسطین در جریان جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی توانستند ضربات مهلکی را به این رژیم وارد کنند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این حملات موجب تغییر معادله قدرت در اراضی اشغالی شد. دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

در جریان جنگ ۱۲ روزه غزه شاهد آن بودیم که مقاومت سنگ به مقاومت موشک در برابر رژیم صهیونیستی تبدیل شد. این خود به تنهایی حاکی از آن است که معادله قدرت در اراضی اشغالی به کلی دستخوش تغییر و تحول شده است.

همگان در نبرد ۱۲ روزه به خوبی دیدند که موشک‌های مقاومت فلسطین به نقاط حساس اراضی اشغالی ازجمله تل‌آویو اصابت کردند. صهیونیست‌ها و حامیان آنها به خوبی دریافتند که قدرت موشکی مقاومت در سال ۲۰۲۱ دیگر قابل مقایسه با گذشته نیست. امروز دیگر همگان می‌دانند که قاعده بازی در اراضی اشغالی تغییر کرده است.

*پس از برقراری آتش بس در غزه صهیونیست‌ها مدعی شدند که به اهداف خود در حملات به این منطقه دست یافتند. ارزیابی شما از این موضع‌گیری مقامات رژیم صهیونیستی چیست؟

در همان روزهای اولیه وقوع جنگ بود که صهیونیست‌ها با واسطه قرار دادن مصر، اردن و قطر و نیز سازمان ملل متحد، طرح آتش بس را به مقاومت ارائه کردند. این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین و به ویژه حماس با چنین چیزی مخالفت کردند.

صهیونیست‌ها خود به خوبی می‌دانستند که در صورت تداوم جنگ غزه، گروه‌های مقاومت فلسطین قادر بودند تا به مدت ۶ ماه متوالی نقاط مختلف از جمله تل‌آویو را موشک باران کنند. درست به همین دلیل است که به آتش بس رضایت دادند.

امروز دیگر مقاومت هیچ هراسی از صهیونیست‌ها ندارد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از شکست در نبرد غزه در مخمصه قرار گرفته است. زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی تخریب شده و شهرک‌های صهیونیست نشین به هدفی قابل دسترس برای مقاومت تبدیل شده‌اند.

*در طول مدت زمان گذشته تعدادی از شبکه‌های عربی از جمله شبکه‌های سعودی از مقامات رژیم صهیونیستی میزبانی کردند. به نظر شما میزبانی شبکه‌های عربی از مقامات صهیونیست در چه چارچوبی قابل تحلیل است؟

واقعیت این است که رسانه‌های عربی در جریان جنگ ۱۲ روزه خط مشی بزدلانه‌ای را در پیش گرفتند. آنها با میزبانی از فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی حتی انسانیت خود را نیز به حراج گذاشتند. شبکه‌های عربی با اموال چه کسانی از صهیونیست‌ها میزبانی کردند؟ اموال مسلمانان. این مایه ننگ است.

به هر حال، رسانه‌های عربی اوامر اربابان آمریکایی و صهیونیستی خود را اجرا می‌کنند. بنابراین، تعجبی ندارد که شاهد حضور صهیونیست‌ها در رسانه‌های عربی باشیم. در این میان رسانه‌های عربی دیگری نیز وجود دارند که رویکرد بی‌طرفانه را در پیش گرفته و حقایق را آنگونه که هستند، منعکس می‌کنند.

به هر حال، رسانه‌های عربی اوامر اربابان خود را اجرا می‌کنند. بنابراین، هیچ تعجبی ندارد که ما شاهد مقامات صهیونیستی در رسانه‌های عربی باشیم. البته در این میان رسانه‌های عربی بی طرف نیز وجود دارند که تنها حقایق را منعکس می‌کنند. مواضع اعراب خجالت‌آور بود.

*گروه‌های مقاومت فلسطین در جریان نبرد ۱۲ روزه با رژیم صهیونیستی به پاس خدمات شهید سلیمانی از موشک «قاسم» رونمایی کردند. ارزیابی شما از این اقدام مقاومت فلسطین چیست؟

بدون شک اگر بگوییم که جهان اسلام پیروزی در نبرد «شمشیر قدس» را مدیون شهید سلیمانی است، گزافه نگفته‌ایم. این شهید سلیمانی بود که در اوج شجاعت اقدام به انتقال سلاح به نوار غزه کرد. این اقدام امروز از هیچکس پوشیده نیست. بنابراین، نباید از نقش شهید سلیمانی در تحقق پیروزی در نبرد شمشیر قدس غافل شد.

شهید سلیمانی با اقداماتی که انجام داد، ثابت کرد که مَرد اول مقاومت است. او در نهایت در همین مسیر شرافتمندانه نیز به شهادت رسید. نام شهید سلیمانی جاودانه در تاریخ باقی خواهد ماند. شخصاً معتقدم که پس از شهادت سردار سلیمانی، نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک تر شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا