بین الملل

نصب سامانه پدافندی در سفارت آمریکا نقض حاکمیت عراق است

یک تحلیلگر عراقی با اشاره به نصب سامانه پدافندی در سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد، تأکید کرد که این اقدام نقض حاکمیت عراق محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «سعد الکعبی» تحلیلگر عراقی به خبر نصب سامانه پدافندی «سی رام» در سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: واشنگتن با نصب این سامانه پدافندی در سفارت خود حاکمیت عراق را نقض کرده است.

بر اساس این گزارش، این تحلیلگر عراقی همچنین افزود: نصب سامانه پدافندی در سفارت آمریکا بار دیگر نشان داد که این سفارتخانه بیش از آنکه یک محیط سیاسی و دیپلماتیک باشد به یک پایگاه نظامی تبدیل شده است.

الکعبی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه مراجع ذی ربط در عراق تاکنون تصمیم جدی برای مقابله با این اقدام آمریکا نگرفته اند؛ اقدامی که آشکارا حاکمیت ملی عراق را نقض کرده است. حتی حضور نیروهای نظامی آمریکا در سفارت این کشور در بغداد نیز نقض حاکمیت عراق به شمار می‌رود.

پیشتر «احمد الکنانی» نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق گفته بود که هیچ سفارتخانه‌ای در جهان مانند سفارت آمریکا در بغداد سیستم‌های موشکی و تانک و پهپاد ندارد. وی تأکید کرده بود: سفارت آمریکا در عراق، تنها سفارتخانه‌ای در جهان است که با سامانه موشکی و تانک حفاظت می‌شود. اقدامات آمریکایی‌ها برای حفاظت از سفارتخانه خود در بغداد، نقض حاکمیت عراق و قوانین بین‌المللی است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا