بین الملل

نماینده آمریکا در آژانس اتمی: شورای حکام باید درباره ایران نگران باشد


نماینده آمریکا در آژانس اتمی با ابراز نگرانی از پاسخگو نبودن ایران به سوالات آژانس، خواستار واکنش شورای حکام در صورت تدام عدم همکاری تهران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) با تکرار اتهام‌زنی‌های «رافائل گروسی» مدیرکل این سازمان درخصوص مسائل پادمانی ایران، از شورای حکام آژانس خواست که نسبت به این مسائل نگرانی داشته باشد.

خبرنگار نشریه «وال استریت‌ژورنال» مستقر در بروکسل به نقل از نمایندگی آمریکا در آژانس اتمی گزارش داد: «همانطور که مدیرکل اشاره کردند، عدم پیشرفت در شفاف‌سازی سوالات حل‌نشده درباره مواد اتمی اعلام‌نشده، توانمندی آژانس برای راستی‌آزمایی از صحت و کمال اعلامیه‌های پادمانی ایران را شدیدا تحت تأثیر قرار می‌دهد و توانایی آن برای ارائه اطمینان از صلح‌آمیز بودن تمام مواد اتمی در ایران را تضعیف می‌کند».

نماینده آمریکا ادامه داد: «شورای حکام باید به اندازه مدیرکل درباره این مسائل شدیداََ نگران باشد. سوالات درخصوص فعالیت‌ها و مواد اتمی اعلام‌نشده در ایران، از تعهدات قانونی ایران کشور ذیل توافق فراگیر پادمانی که توسط ان‌پی‌تی ملزم شده، نشأت می‌گیرد. نمی‌توان این سوالات را کنار گذاشت. شکست در پاسخگو کردن ایران در این خصوص، هم یکپارچگی سیستم پادمانی بین‌المللی را تضعیف کرده و هم اینکه سابقه‌ای دردسرساز برای تلاش‌های جهانی جهت مطمئن‌شدن از پایبندی ایران به تمام تعهدات مرتبط با عدم اشاعه می‌شود».

بر اساس این گزارش، نمایندگی آمریکا در آژانس اتمی طی این بیانیه ضمن هشدار درباره عواقب صادرنشدن قطعنامه‌ای توسط شورای حکام علیه ایران، مدعی شد: «ما وعده مشابهی را درخصوص تعامل [ایران با آژانس] در ماه مارس شنیدیم و به میزان فزاینده‌ای از عدم پیشرفت در آن وعده ناراضی هستیم».

در حال تکمیل…


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا