بین الملل

نهادهای اطلاعاتی هند و افغانستان درحمله انتحاری ماه ژوئیه مقصرند!

وزیر خارجه پاکستان در خصوص حمله انتحاری ماه میلادی گذشته در پاکستان که ۱۳ کشته برجای گذاشت، انگشت اتهام را به سوی نهادهای اطلاعاتی هندوستان و افغانستان نشانه گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان روز پنج شنبه در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد، پایتخت این کشور ادعا کرد که بمب گذاری انتحاری ماه گذشته که ۱۳ تن- از جمله ۱۰ کارگر چینی و سه کارگر پاکستانی- را به کام مرگ فرستاد، یک حمله انتحاری بود که با پشتیبانی اطلاعاتی هند و افغانستان «برنامه ریزی شده بود».

وی در ادامه به رغم تأکید بر اینکه این حمله انتحاری توسط شاخه ای از طالبان پاکستان انجام شده است، انگشت اتهام را به سمت نهادهای اطلاعاتی هند و افغانستان نشانه گرفت.

قریشی در این باره گفت: «یک وسیله نقلیه انباشته شده با مواد منفجره، و راننده ای که کل این عملیات حمله را انجام داد…. بمب گذار انتحاری مسلماً خود او بوده است».

به گفته قریشی، این اتوبوس که در این عملیات انتحاری از آن استفاده شد، از افغانستان به طور قاچاق وارد خاک پاکستان شده بود.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه گفت که «طبق تحقیقات ما، از خاک افغانستان برای این حمله، برای برنامه ریزی و اجرای آن استفاده شده است و ما ارتباط آشکار آنها با اداره امنیت ملی افغانستان (NDS) و نهاد اطلاعات داخلی هندوستان (RAW) را کشف کردیم».

گفتنی است، روز چهاردهم ژوئیه ۲۰۲۱ حمله ای در شمال پاکستان به وقوع پیوست که در آن، اتوبوسی حامل کارگران پاکستانی و چینی که عازم محل احداث یک سد بودند، هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

وزیر خارجه پاکستان می گوید که این حمله توسط شاخه ای از طالبان پاکستان انجام شده است؛ گروهی مسلح که از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون علیه نیروهای مسلح پاکستان دست به حملات متعددی زده است و گمان می رود که هم اکنون در شرق افغانستان مستقر است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا