بین الملل

هلند ۶۰ میلیون یورو به اوکراین کمک می‌کند

در ادامه کمک‌های مداوم آمریکا و کشورهای غربی به اوکران دولت هلند اعلام کرد که ۶۰ میلیون دیگر به اوکراین کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت هلند اعلام کرد که ۶۰ میلیون یورو را برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) به اوکراین اختصاص داده است.

ساعاتی پیش وزارت دفاع نروژ نیز اعلام کرد که این کشور با هدف کمک به تقویت پدافند هوایی اوکراین، کمک ۲۴۰ میلیون یورویی برای کی‌یف تامین خواهد کرد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان هم دیروز اعلام کرد که این کشور به همراه دانمارک، هلند و نروژ، یکصد فروند موشک دیگر برای سامانه پدافند هوایی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار خواهند داد که ۳۲ فروند آن ظرف چند روی گذشته به اوکراین تحویل داده شد.

وزارت دفاع نروژ نیز امروز با انتشار پیامی در «ایکس» نوشت: نروژ برای تقویت پدافند هوایی ۲۴۰ میلیون یورو به اوکراین کمک می‌کند. آلمان اعلام کرد که در ابتکاری همراه با دانمارک و هلند و نروژ، ۱۰۰ فروند موشک سامانه پاتریوت به اوکراین تخصیص می‌دهد و نروژ در این ابتکار نیز با ۱۲۵ میلیون یورو کمک مشارکت می‌کند.

نروژ و اوکراین اواخر ماه مه توافقنامه امنیتی دوجانبه‌ای را به امضا رساندند که براساس آن طی بازه‌ای ۱۰ ساله در مجموع ۳۲۸ میلیون دلار کمک در اختیار اوکراین قرار خواهند گرفت.

کرملین همواره درباره ارسال و تامین سلاح برای اوکراین هشدار داده و از آغاز عملیات نظامی در این کشور در فوریه ۲۰۲۲ همواره تاکید کرده است که چنین اقدامی صرفا به طولانی شدن جنگ منجر خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا