بین الملل

واکنش مقامات لبنان و حماس به حمله تل‌آویو؛ ارائه شکایت به شورای امنیت


رئیس‌جمهور لبنان و نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی دست به تجاوزی آشکار علیه لبنان زده، اعلام کردند، از این رژیم در شورای امنیت شکایت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان درخواست ارائه شکایت فوری به شورای امنیت درباره حمله اخیر رژیم صهیونیستی به این کشور کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، دیاب گفت: دشمن اسرائیلی اول با توپخانه سپس با جنگنده، دست به تجاوزی آشکار علیه حاکمیت لبنان زده است.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان افزود، دشمن صهیونیستی با استناد به شلیک راکت‌هایی با اهداف و زمانبندی مشکوک به شمال فلسطین اشغالی، علنا به نقض قطعنامه ۱۷۰۱ اعتراف می‌کند.

دیاب تأکید کرد، این تجاوز جدید و خطرناک تهدیدی بزرگ برای آتش‌بس در مرزهای جنوبی لبنان است.

وی افزود: از سازمان ملل و شورای امنیت درخواست دارم جلوی اسرائیل را در نقض مکرر حاکمیت لبنان بگیرند.

میشل عون

بر اساس گزارش «النشره»، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان هم گفت، رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ از جنگنده برای حمله به جنوب لبنان استفاده کرده و این نشان دهنده وجود مقاصد خصمانه همزمان با تهدیدات مداوم علیه لبنان و حاکمیت آن است.

عون این حمله را نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ خواند و افزود، برای جلوگیری از تکرار این تجاوزها باید از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کرد.

حماس

«حازم قاسم» سخنگوی حماس هم گفت، این اقدام رژیم صهیونیستی، تجاوزی آشکار و یک اقدام تروریستی است که نشان دهنده سیاست عربده‌کشی صهیونیست‌ها علیه تمام طیف‌های امت اسلام است.

وی افزود، این اقدامات جز با مقابله ملت‌های امت با پروژه استعماری صهیونیستی متوقف نخواهد شد. لازمه این اقدام، وحدت همه و بسیج تمام امکانات است.

رسانه‌های صهیونیستی بامداد پنجشنبه (امروز) از تداوم حملات تجاوزکارانه این رژیم به خاک لبنان در مرز جنوبی این کشور با فلسطین اشغالی خبر دادند.

«یواف زیتون» خبرنگار نظامی نشریه «یدیعوت آحارونوت»  در صفحه توئیتر خود نوشت: «جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل در واکنش به شلیک راکت در ظهر [چهارشنبه]، اکنون در حال حمله به اهدافی در جنوب لبنان هستند» (جزئیات بیشتر).

رژیم صهیونیستی دیروز نیز با یگان توپخانه در چند نوبت مناطقی را در جنوب لبنان بمباران کرد.

انتهای پیام/ص


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا