بین الملل

وزارت دفاع چین مداخلات آمریکا در امور تایوان را محکوم کرد

در پی سفر ۳ سناتور آمریکایی به تایوان، وزارت دفاع چین امروز با صدور بیانیه ای این اقدام طرف آمریکایی را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک آمیز و ناپسند خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع چین امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای، بازدید ۳ سناتور آمریکایی از جزیره تایوان را به شدت محکوم کرده و این اقدام را «تحریکی ناپسند» خواند.

بر اساس این گزارش، در پی بازدید سه سناتور آمریکایی از جزیره تایوان در روز یکشنبه و قول مساعد آنها برای تحویل ۷۵۰ هزار دوز واکسن کرونا به تایوان، وزارت دفاع چین به شدت از این اقدام انتقاد کرد و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما قاطعانه با آن مخالف هستیم.

لازم به ذکر است «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز دوشنبه طی سخنانی سفر ۳ سناتور آمریکایی به تایوان را به شدت محکوم کرد و خواستار عدم برقراری هرگونه ارتباط رسمی میان واشنگتن و این جزیره شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص اعلام کرد: این اقدام از سوی آمریکا نقض جدی اصول مرتبط با سیاست چین واحد بوده و ناقض بیانیه‌های مشترک میان دو کشور به شمار می‌رود.

«تامی داکوورث» و «دن سالیوان» از اعضای کمیته نیروهای مسلح و «کریستوفر کانز» عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در اقدامی تحریک‌آمیز به تایوان سفر کرده تا با «سای اینگ وِن» رئیس جمهور این منطقه دیدار کنند.

پکن همواره آمریکا را متهم به دخالت در امور داخلی تایوان به عنوان بخشی از قلمرو خود کرده است؛ مداخله‌ای که پس از پایان ریاست جمهوری ترامپ حتی به میزان زیادی تشدید نیز شده است.

در همین راستا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت: من می‌دانم که ما در خصوص چارچوب برخی از توافقات به مذاکره با تایوان روی آورده‌ایم یا به زودی این کار را انجام خواهیم داد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا