بین الملل

ویژه‌برنامه المیادین؛ تلاش برای انصراف مردم از انتخابات ادامه «فشار حداکثری» بود


سردبیر یک روزنامه داخلی ایران در ویژه‌برنامه شبکه لبنانی المیادین برای انتخابات، تأکید کرد، تلاش شکست خورده دشمن برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات، ادامه سیاست «فشار حداکثری» ترامپ بود که بایدن آن را ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین امروز شنبه ضمن رصد نتیجه انتخابات و اطلاع رسانی آن به مخاطبان در خلال برنامه‌های زنده مختص انتخابات ایران، میزبان «مختار حداد» سردبیر روزنامه عربی الوفاق ایران بود. 

حداد در پاسخ به سوال المیادین مبنی بر اینکه یکی از روزنامه‌های ایرانی نوشته که از دو سال پیش آمریکا و متحدانش در داخل و خارج ایران تلاش کرده‌اند که مردم را از مشارکت در انتخابات ناامید کنند، گفت، بله تلاش‌هایی که شده، ادامه طراحی‌های آمریکا بود. ادامه سیاست «فشار حداکثری» که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در پیش گرفت. تلاش کردند که مردم را از دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی منصرف کنند. در حقیقت اوج فشارهایشان این بود که مردم در انتخابات شرکت نکنند و دولت کنونی آمریکا به ریاست جو بایدن هم هنوز همین سیاست را دارد ادامه می‌دهد.


مختار حداد در المیادین

 

حداد با اشاره به اینکه این انتخابات واکنش مردم به تلاش‌های بیگانگان نیز بود گفت، من شخصی را در تلویزیون دیدم که مصاحبه می‌کرد و می‌گفت قصد مشارکت در انتخابات نداشته اما وقتی دیده که بیگانگان در حال اهانت به کشورش هستند، تصمیم گرفته که در انتخابات شرکت کند و به بیگانگان پاسخ بدهد… مردم در برخی نقاط کشور بعد از ساعت دو بامداد نیز هنوز در صف بودند تا رأی خود را به صندوق بیندازند. این پیام آشکاری دارد… برخی شبکه‌های تلویزیونی فارسی‌زبان که اتفاقا برخی از آنان مورد حمایت مالی عربستان سعودی هستند علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند در حالی که رهبر انقلاب گفت، برخی منتقدان انتخابات ایران فرق صندوق رأی و میوه را نمی‌دانند. کشورهایی که خودشان نه انتخابات را قبول دارند نه مردم را بلکه به کشورهایی مثل عراق و سوریه انتحاری فرستادند. 

مجری المیادین پرسید، چرا رهبر ایران در پیامش گفت که مردم پیروز انتخابات شده‌اند. حداد گفت، حضور وسیع مردمی پیامی آشکار به دنیا فرستاد که مردم ایران هر چند دچار مشکلات داخلی هستند اما ملتی بیدار هستند. مطمئن باشید که این حضور اثر خود را در بسیاری از پرونده‌ها از مذاکرات وین گرفته تا موضوعات دیگر نشان خواهد داد. 

المیادین پرسید، مشخصا در مذاکرات وین و مذاکرات هسته‌ای چه اثری می‌گذارد و حداد گفت، فکر می‌کنم ایران تصمیمش را در این خصوص گرفته و به طرف غربی اعلام کرده که آنکه به تعهدش عمل نکرده طرف آمریکایی است که از توافق خارج شده و اگر می‌خواهد به آن برگردد باید تحریم‌های وضع شده را لغو کند. این تصمیم ایران کاملا روشن است و توپ الان در زمین آمریکاست. در خلال ماه‌های اخیر ما شاهد تعلل آمریکا هستیم تا به نوعی این مسئله را به نتیجه انتخابات گره بزند. این موضوع صرفا در اختیار رئیس جمهور نیست که با تغییر آن کل موضوع تغییر کند. ایران مثل آمریکا نیست که رئیس جمهورش تغییر کند و از توافق‌ها خارج شود… با توجه به حضور مردم آقای رئیسی هم تأکید کرده که مذاکرات را ادامه می‌دهد منتها از موضع قدرت و طبق منافع کشور.


گزارش‌های زنده خبرنگاران از چند استان

 

شبکه المیادین با اشاره به مشارکت بالای مردم استان سیستان و بلوچستان که بخش زیادی از سکنه آن از اهل سنت هستند و خارجی‌ها میگفتند که آنان مخالف نظام هستند، پرسید علت این مشارکت چیست. حداد گفت،‌ بله دشمنان می‌گفتند که مردم این استان‌ها یا شرکت نمیکنند یا خیلی کم شرکت خواهند کرد اما حضور وسیع مردم این استان پیام مهمی دارد مبنی بر اینکه آنان از کشورشان حمایت می‌کنند. دوم اینکه از برنامه آقای رئیسی و عزم او برای حل مشکلات حمایت کرده‌اند. سوم اینکه در ایران اینطور نیست که بگویند مردم اینجا شیعه هستند یا سنی یا مسیحی. همه ایرانی هستند و خود را ایرانی می‌دانند. 

حداد در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه دولت احتمالی ابراهیم رئیسی چطور خواهد بود، گفت، برخی اسامی برای برخی وزارتخانه‌ها مطرح شده اما الان نمی‌شود اسمی را ذکر کرد و شاید آقای رئیسی در این امر هم غافلگیری‌هایی داشته باشد. این دولت با مشارکت همه طرف‌ها و همه افراد شایسته خواهد بود. 

انتهای پیام/ص 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا