بین الملل

چاووش‌اوغلو با وزرای خارجه قرقیزستان و تاجیکستان تلفنی گفتگو کرد

وزیر خارجه ترکیه در تماس‌های تلفنی جداگانه ای با وزرای خارجه قرقیزستان و تاجیکستان درباره درگیری‌های مرزی میان دوشنبه و بیشکک با آن ها گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر اعلام منابع دیپلماتیک ترکیه، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه این کشور امروز شنبه طی تماس های تلفنی جداگانه ای با سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان و روسلان کازاکبایف وزیر امور خارجه قرقیزستان گفتگو کرد.

چاووش‌اوغلو در این تماس‌های تلفنی ابراز امیدواری کرد که مسئله میان دو کشور برادر با سهولت و از راه‌های مسالمت‌آمیز حل و فصل شود و حمایت لازم نیز از این دو کشور صورت خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین در این گفتگوها از امضای توافق‌نامه آتش‌بس میان دو کشور ابراز خرسندی کرد.

رؤسای‌جمهور تاجیکستان و قرقیزستان ساعاتی پیش به صورت تلفنی درباره حوادث اخیر در مناطق مرزی میان دو کشور و علامتگذاری مرزهای فیمابین گفتگو کردند.

سران کشورهای تاجیکستان و قرقیزستان در ادامه این گفتگوی تلفنی، درباره راه های سرعت بخشیدن به مذاکرات میان دوشنبه و بیشکک به منظور علامتگذاری مرزهای دو کشور تبادل نظر کردند.

بر اساس اعلام رسانه های محلی تاجیکستان و قرقیزستان در درگیری‌های چند روز گذشته چندین نفر از دو طرف کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گفتنی است، روستاییان در منطقه مرزی قرقیزستان- تاجیکستان در زمینه مسائلی چون زمین های کشاورزی، چراگاه، چاه آب و ترددهای غیرمجاز با یکدیگر اختلاف دارند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا