بین الملل

کرزی: جامعه جهانی با حکومت جدید افغانستان وارد تعامل شود


رئیس جمهور اسبق افغانستان گفت: جامعه جهانی باید اوضاع مردم افغان را مدنظر داشته و با توجه به شرایط کنونی روابط خود را با دولت جدید تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل صبح امروز (شنبه) با حامد کرزی رئیس جمهور اسبق افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

کرزی در این دیدار با اشاره به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان اظهار داشت: جامعه جهانی باید اوضاع مردم افغانستان را مدنظر داشته و با توجه به شرایط کنونی روابط خود را با دولت جدید تنظیم کنند.

وی افزود: جهان باید به مردم افغانستان کمک کند، اکنون بحث تحت فشار قرار دادن یک دولت یا حکومت نیست بلکه بحث فشار بر مردم است و جامعه جهانی باید این نکته را در نظر داشته باشد و بر این اساس با دولت جدید وارد تعامل شود.

 

 

این رهبر سیاسی افغانستان در ادامه با اشاره به شیطنت‌های قدرت‌های بزرگ و برخی کشورها برای ایجاد ناامنی جدید در کشورش گفت: مردم افغانستان طاقت و توان جنگ جدید در افغانستان را ندارند و همه باید برای ثبات امنیت و آرامش تلاش کنند.
کرزی  خطاب به طالبان گفت: حکومت جدید باید آغوشش را برای حضور جدی مردم در حکومتداری باز کند و مردم به سمت مشارکت با دولت پیش روند و این راه نجات آینده افغانستان است.
انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا