بین الملل

کره شمالی یک رژه نظامی بزرگ برگزار کرده است

ارتش کره شمالی اقدام به برگزاری یک رژه بزرگ نظامی کرده است که در آن برخی تجهیزات نظامی جدید نمایش داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره شمالی اقدام به برگزاری یک رژه بزرگ نظامی کرده است.

منابع منطقه‌ای گزارش داده اند که در این رژه بزرگ نظامی، کره شمالی تجهیزات نظامی جدید از جمله موشک‌های بالستیک را به نمایش گذاشته است.

براساس گزارش‌ها، در این رژه نظامی بزرگ؛ پیونگ یانگ تلاش داشته تا پیام خود به جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا را برساند.

همزمان یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که این کشور به تحریم‌ها علیه کره شمالی در سطح سازمان ملل متحد و از طریق همکاری با کشورهای همسایه ادامه خواهد داد.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به موقعیت حساس در آسیای شرقی تاکید کرده که همچنان با شرکای واشنگتن مانورهای نظامی را برای اطمینان خاطر از تأمین امنیت منطقه ادامه خواهیم داد.

پیش تر نیز یکی از مقامات اطلاعاتی عالی رتبه آمریکا تاکید کرده بود که با وجود جاه‌طلبی‌های کره شمالی برای تبدیل شدن به یک کشور اتمی، آمریکا یک کره شمالی مسلح به تسلیحات اتمی را هرگز قبول نخواهد کرد.

«سیدنی سیلر»، افسر اطلاعات ملی آمریکا در امور کره شمالی در دفتر مدیر اطلاعات ملی گفت: هدف اصلی کره شمالی دست‌کم برای حال حاضر، پذیرفته شدن به عنوان یک کشور اتمی است.

وی در وبیناری به میزبانی بنیاد واشنگتن تایمز افزود: ما در تمامی مذاکرات مان صریحاً آنچه را که از کره شمالی انتظار داریم و مزایایی که برای کره شمالی به دنبال خواهد داشت مطرح کرده‌ایم. اما تاکنون دولت پیونگ‌یانگ نخواسته از این فرصت‌ها استفاده کند.

سیلر افزود: کره شمالی فرصت‌های بسیاری برای خلع تسلیحات اتمی در ازای انگیزه‌هایی همچون بهبود روابط با آمریکا و همچنین یک تضمین امنیتی داشت که همه را نادیده گرفته است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا