بین الملل

کویت: جامعه بین الملی تلاش‌هایش را برای حل سیاسی بحران یمن مضاعف کند


وزارت خارجه کویت از جامعه بین المللی خواست تلاش‌هایش را برای دستیابی به راه حل سیاسی در یمن مضاعف کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه کویت با صدور بیانیه‌ای انفجار امروز در شهر عدن را محکوم کرده و خواستار تلاش جامعه بین المللی برای حل سیاسی بحران یمن شد.

به گزارش الرای کویت، در بیانیه وزارت خارجه کویت آمده است: دولت کویت حادثه انفجار تروریستی که کاروان استاندار عدن و وزیر کشاورزی و شیلات دولت مستعفی یمن را که به کشته و مجروح شدن شماری از افراد منجر شد محکوم و تقبیح کرد

وزارت خارجه کویت بر موضع دولت کویت در مخالفت با همه اشکال تروریسم تاکید کرد و از جامعه بین المللی خواست تلاش‌هایش را برای دستیابی به راه حل سیاسی مضاعف کند تا به کشمکش یمن مطابق با مراجع سه گانه مورد توافق خاتمه دهد، ریختن خون ملت برادر یمن را متوقف کند و ضمن تحقق ثبات سرزمین از تمامیت خاک آن صیانت کند.

 یک خودروی بمب‌گذاری شده ظهر امروز در منطقه «التواهی» در شهر «عدن» در جنوب یمن منفجر شد.

 استاندار عدن و وزیر کشاورزی دولت مستعفی از این انفجار جان سالم به در برده‌اند،  اما به نوشته خبرگزاری فرانسه در این انفجار حداقل پنج نفر کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در پی این انفجار «معین عبد الملک سعید» نخست‌وزیر دولت همسو با ریاض در یمن، دستور به انجام تحقیقات داده است.

شهر «عدن» از سال ۲۰۱۵ به مرکز دولت مستعفی یمن تبدیل شده است. در دهم آذرماه ۱۳۹۹ نیز به هنگام ورود اعضای کابینه جدید به داخل شهر عدن، چندین انفجار مهیب در فرودگاه این شهر رخ داد.

عدن در مقطع اخیر بار دیگر شاهد درگیری‌های خونباری میان عناصر وابسته به شورای انتقالی جنوب(تحت حمایت امارات) و عناصر دولت مستعفی منصور هادی(تحت حمایت عربستان سعودی) است که بیانگر عمق اختلاف بین ابوظبی و ریاض است.

عربستان سعودی و امارات در جنوب یمن دچار تضاد منافع شده‌اند؛ هر چند دو کشور از سال ۱۳۹۴ ائتلافی برای بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن تشکیل دادند، ولی به شدت دچار اختلافات شدید شده‌اند که خود را در قالب این درگیریهای خونین نشان می‌دهد.

انتهای پیام/.


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا