بین الملل

کی‌یف: بازسازی اوکراین 750 میلیارد دلار هزینه دارد


نخست وزیر اوکراین طی سخنرانی در آلمان گفت که طبق برآوردها بازسازی اوکراین بودجه‌ای نزدیک به 750 میلیارد دلار نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین روز سه‌شنبه درباره برنامه بازسازی این کشور در برلین صحبت کرد.

وی در سخنان‌ خود گفت که برنامه بازسازی اوکراین بسیار وسیع بوده و این موضوع به دلیل خسارت‌هایی است که روسیه برای اوکراین به همراه آورده است.

شمیهال اضافه کرد: «گزارش‌ها درباره خسارت‌هایی که به اوکراین وارد آمده توسط بانک جهانی راستی آزمایی شده است. این خسارت‌ها در ماه ژوئن گذشته 350 میلیارد دلار برآورد شده بود».

نخست وزیر اوکراین افزود: «برآورد ما درباره منابع بازسازی حاکی از آن است که بودجه‌ای نزدیک به 750 میلیارد دلار برای بازسازی اوکراین نیاز است».

وی گفت: «برنامه اوکراین برای بازسازی در این زمینه نیست که چگونه به قبل بازگردیم بلکه در این باره است که چگونه همزمان به جلو حرکت کنیم».

شمیهال گفت:‌«روند انتقالی ما فرصت‌های قابل توجهی برای کسب و کارهای اروپایی فراهم خواهد آورد».

طی روزهای گذشته، روسیه به زیرساخت‌های انرژی در استان «دنیپروپتروفسک» و شهر «کی‌یف» حمله کرد و برق این مناطق قطع شد. وزیر انرژی اوکراین چندی قبل گفته بود که نزدیک به ۳۰ درصد زیرساخت های انرژی اوکراین مورد اصابت موشک‌های روسی قرار گرفتند.

«کریلو تیموشنکو» معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز  شنبه از قطعی برق گسترده در این کشور بر اثر عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس خبر داد.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز پنجشنبه گذشته ضمن اشاره به نابودی سه تاسیسات حوزه انرژی این کشور در جریان حملات روسیه، گفت خسارات جدیدی به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین وارد شده است.

پایان پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا