بین الملل

گسترش همکاری‌های آموزشی محور دیدار سفیر ایران و وزیر معارف تاجیکستان


در دیدار سفیر ایران با وزیر معارف و علوم تاجیکستان گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و فن‌آوری میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار «محمدتقی صابری» سفیر ایران با «محمد یوسف امام‌زاده» وزیر معارف و علم تاجیکستان گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و فن‌آوری میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفیر ایران در این دیدار با ابراز خرسندی از تحولات مثبت و روند رو به رشد روابط دوجانبه و ارتقای مناسبات دو کشور هم فرهنگ و هم‌زبان، بر آمادگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی جهت توسعه همکاری‌ها با وزارت معارف و علوم تاجیکستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

صابری با اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های علمی، آموزشی و فن‌آوری، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها‌ در این زمینه‌ها با کشور دوست و برادر تاجیکستان، محدودیتی ندارد و تبادل هیات‌های دانشگاهی و برگزاری مشترک سمینارهای علمی و نمایشگاه‌های دستاوردها و فعالیت‌های علمی، آموزشی و فناوری به‌ منظور معرفی آثار ممتاز و برجسته استادان و مفاخر علمی دو کشور در توسعه و تقویت مناسبات دو کشور مهم است.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری اردوها، مسابقات و المپیادهای مشترک دانش آموزی و دانشجویی، سمینارهای علمی، ادبی و فرهنگی در موضوعات مورد علاقه در مجامع علمی و دانشگاهی دو کشور   قابل اجرا خواهد بود و ایران آماده است در جهت انتقال تجربیات در زمینه تاسیس و مدیریت پارک علم وفناوری، تالیف کتاب‌های درسی، استاندارد سازی فضاهای آموزشی، برگزاری دوره‌های تربیت معلم و بهسازی منابع انسانی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کند.

وزیر معارف و علم تاجیکستان نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح شده و با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو ملت، آمادگی کشورش را برای توسعه مناسبات و تقویت همکاری‌ها در عرصه علمی، آموزشی و فناوری اعلام کرد.

انتهای پیام/.


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا