بین الملل

گفتگوی وزرای خارجه آلمان و پاکستان پیرامون صلح افغانستان

وزیر خارجه آلمان روز پنج شنبه در دیدار با همتای پاکستانی خود پیرامون طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله فرآیند صلح افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز پنج شنبه در جریان سفری کوتاه به اسلام آباد با همتای پاکستانی خود دیدار کرد و پیرامون طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله همکاری دوجانبه، شیوع کووید -۱۹. فرآیند صلح افغانستان با یکدیگر گفتگو کردند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، «هایکو ماس» پس از ورود به پایتخت این کشور با «شاه محمود قریشی» دیدار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: «دو وزیر خارجه همکاری دوجانبه را بررسی کردند و در مورد اثرات همه گیری کووید -۱۹ به تبادل نظر پرداختند».

این بیانیه در ادامه می‌افزاید که «وزیر خارجه (پاکستان) بر اهمیت توسعه همکاری و تشریک مساعی متقابل برای مبارزه با شیوع این بیماری به شیوه‌ای فراگیر تأکید کرد».

قریشی همچنین از همتای آلمانی خود بابت تلاش‌هایش برای تضمین تأمین احتمالی واکسن از طریق طرح کوواکس قدردانی کرد.

گفتنی است که اوایل ماه میلادی جاری، در سفر سه روزه وزیر خارجه پاکستان در به آلمان هایکو ماس به وی برای تأمین ۱۵ میلیون دوز واکسن به پاکستان از طریق سازوکار کوواکس تا ماه مه اطمینان خاطر داد.

افزون بر این، قریشی همتای آلمانی خود را در جریان حمایت کشورش از یک افغانستان با صلح و ثبات و همچنین مشارکت سازنده در فرآیند صلح افغانستان آگاه کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا