بین الملل

یائیر لاپید در قاهره: تقویت روابط با مصر از منافع حیاتی اسرائیل است


وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر امروز به قاهره، تقویت روابط با مصر در تمامی زمینه‌ها را از از منافع حیاتی این رژیم برشمرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه، ۹ دسامبر)، وارد قاهره، پایتخت مصر شد.

به نوشته وبگاه «مصراوی»، منابع آگاه در فرودگاه بین‌المللی قاهره تصریح کردند که وی و هیأت همراهش با یک هواپیمای شخصی وارد قاهره شد و قرار است با «سامح شکری» همتای مصری و شماری از مقامات ارشد این کشور در خصوص تحولات قضیه فلسطین و نوار غزه، پرونده اسرا و مفقودین و سایر قضایای مورد اهتمام رایزنی کند.

 لاپید همزمان با ورود به قاهره، طی پستی در توئیتر، تصاویری از خود را منتشر کرد و نوشت: «تقویت روابط مصری – اسرائیلی و تعمیق آن در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی از منافع حیاتی اسرائیل به شمار می‌آید. ما به همکاری برای پیشبرد منافع مشترک خود در ثبات منطقه ادامه خواهیم داد».

پیشتر اعلام شده بود که وی در دیدار با مقامات مصر، بر طرح معروف خود موسوم به «اقتصاد در مقابل امنیت» و اوضاع غزه متمرکز خواهد شد و پاره‌ای از موضوعات منطقه‌ای از جمله برنامه هسته‌ای ایران را بررسی خواهد کرد.

همچنین لاپید قرار است چندین قطعه آثار باستانی مصر را که از این کشور به سرقت رفته و به دست اداره آثار باستانی رژیم صهیونیستی افتاده بود، به مصر بازگرداند.

مقامات مصر در سال‌های اخیر بارها از رژیم صهیونیستی درخواست کرده بودند که این قطعات باستانی را به قاهره بازگرداند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا