بین الملل

یونیسف: یک میلیون کودک افغان در معرض سوءتغذیه قرار دارند


یک نهاد سازمان ملل متحد با توجه به اتفاقات اخیر و شوک‌های اقتصادی در افغانستان، هشدار داد یک میلیون کودکان افغان در معرض مرگ قرار دارند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که افغانستان با شدیدترین بحران‌ انسانی مواجه بوده و نظام بهداشتی این کشور در حال فروپاشی است.

«سلام الجنبی» نماینده یونیسف در افغانستان طی سخنانی اعلام کرد که افغانستان با سخت ترین بحران‌ها در جهان روبه‌رو است و نیازهای این کشور روز به روز افزایش می‌یابد.

وی افزود: همزمان با بحران  سوء تغذیه و ناامنی غذایی، سیستم درمانی و خدمات اجتماعی در این کشور در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. 

وی یادآور شد: افغانستان در اوایل سال جاری نیز یکی از بدترین بحران‌های انسانی را تجربه کرده و بیش از نیمی از جمعیت این کشور از جمله ۱۰ میلیون کودک نیازمند کمک‌های بشردوستانه بودند. 

نماینده یونیسف در افغانستان گفت: با توجه به اتفاقات اخیر و شوک‌های اقتصادی که این کشور تجربه کرده، خانواده‌های بیشتری در لبه پرتگاه قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی شدید روبرو شوند.

وی تاکید کرد: با افزایش ناامنی غذایی در افغانستان، سوء تغذیه حاد شدید در میان کودکان زیر ۵ سال نیز افزایش می‌یابد.

الجنبی هشدار داد که ۱ میلیون به دلیل قرار گرفتن در  معرض سوء تغذیه شدید در خطر مرگ قرار دارند. 

نماینده یونیسف در پایان تصریح کرد که با فرا رسیدن زمستان و خشکسالی و همچنین شیوع بیماری های مانند اسهال و سرخک کودکان بیشتری را تهدید کرده و پیش‌بینی می‌شود که طی ماه‌های آتی به دلیل تشدید خشکسالی، کمبود آب و ادامه آوارگی و تشدید بیماری کرونا زنان و کودکان بیشتری به کمک های انسادوستانه نیاز داشته باشند. 

انتهای پیام/ ر


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا