بین الملل

یک سازمان حقوق بشری در فرانسه از مقام سابق اطلاعاتی سعودی شکایت کرد


یک سازمان حقوق بشری در فرانسه علیه «احمد عسیری» معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی شکایت کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان حقوق بشری «ویلیام بوردن» در فرانسه از «احمد عسیری» معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی، سخنگوی سابق ائتلاف سعودی علیه یمن و از افراد بسیار نزدیک به «محمد بن سلمان» در ارتباط با قتل «جمال خاشقچی» شکایت کرد.

به نوشته وبسایت شبکه یورو نیوز، در دادخواست این سازمان حقوق بشری، «احمد عسیری» به شکنجه جسمی و روحی «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد و فقید عربستانی، متهم شده و از آن‌جایی که دادگاههای فرانسه صلاحیت قانونی برای رسیدگی به جرایم قتل را ندارند، در دادخواست به جای قتل از عنوان «شکنجه» استفاده شده است.

سازمان حقوق بشری «ویلیام بوردن» با اعلام اینکه «احمد عسیری» اکنون در فرانسه مقیم است یا حداقل به طور منظم به این کشور سفر می‌کند، گفت که محاکم فرانسوی توجه بالایی به دستگیری متهمان به شکنجه در صورت حضور آن‌ها در خاک این کشور دارند.

احمد عسیری که از متهمان ردیف اول قتل فجیع جمال خاشقچی به شمار می‌رود، تاکنون بدون هیچ گونه مجازاتی آزادانه به زندگی خود ادامه می‌دهد.

پادشاهی سعودی با اینکه او را در اکتبر ۲۰۱۸ از مقام خود عزل کرد، اما هیچ وقت او را مجازات نکرد.

در سال ۲۰۱۹ دادستانی سعودی اعلام کرد که «احمد عسیری» محاکمه شده و حکم برائت گرفته است؛ حکمی که با تمسخر فعالان حقوق بشر مواجه شد و همچنین «آگنس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور قتل‌های فراقانونی نیز اینگونه محاکمه‌ها را «ضد عدالت و مسخره» توصیف کرد.

انتهای پیام/ص


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا