بین الملل

یک نهاد صهیونیستی خواستار تحویل تولیت بیت‌المقدس به عربستان سعودی شد


یک نهاد تندروی صهیونیست خواستار انتقال تولیت بیت‌المقدس از دولت اردن به دولت سعودی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آساو وراید» نهاد صهیونیستی «هیأت مقر سازمان‌های هیکل» به رسانه‌ها گفت که تولیت اماکن مذهبی بیت‌المقدس باید از اردن گرفته و به یک دولت عربی که به دنبال صلح (سازش) است سپرده شود.

به نوشته وبسایت شبکه هفت رژیم صهیونیستی، او دولت عربستان سعودی را بهترین گزینه برای به دست گرفتن تولیت مسجدالاقصی دانست و از رژیم صهیونیستی به این دلیل که بار دیگر به شهرک‌نشینان اجازه یورش به مسجدالاقصی را داده تشکر کرد.

در همین حال «توم نیسانی» مدیر اجرایی سازمان تندروی صهیونیستی «کوه معبد در دست ماست» نیز گفت که باید تولیت اماکن مقدس بیت‌المقدس از اردن گرفته شودو به یک هیأت یهودی سپرده شود.

طی ماههای گذشته تلاش‌های متعددی برای خلع ید اردن از تولیت مسجدالاقصی صورت گرفته و در ماه مارس گذشته روزنامه هاآرتص نوشت که دولت سعودی به طور مخفیانه در تلاش برای کنار زدن اردن از تولیت مسجدالاقصی است. هرچند پس از این گزارش و سخنان جسته و گریخته رسانه‌ها، «نایف بند بندر السدیری» سفیر ریاض در اردن، این گزارش‌ها را شایعه دانست.

صهیونیست‌ها از روز یکشنبه پس از وقفه‌ سه هفته‌ای (پس از درگیری‌های شدید ۲۸ رمضان) که سرانجام به جنگ غزه منجر شد، دوباره یورش به مسجدالاقصی را در کنار پشتیبانی مأموران رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند.

با تمامی این تفاسیر بر اساس پیمان‌نامه سازشی که در سال ۱۹۹۴ میان رژیم صهیونیستی و اردن منعقد شد، یهودیان حق عبادت در محوطه مجموعه مسجدالاقصی را ندارند و این مکان مختص مسلمانان است و همچنین دولت اردن نیز متولی رسمی مسجدالاقصی است.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا