بین الملل

«۸ ثور» روزی پر افتخار در تاریخ افغانستان

مردم مسلمان افغانستان هر چند در مبارزه با کمونیسم بهای سنگینی پرداخت اما سرانجام تاریخ هشت ثور را به عنوان یک روز پر افتخار در تاریخ مبارزات آزادیخواهانه ملت‌های جهان به ثبت برساند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هشتم ثور (اردیبهشت) 1371 در تاریخ افغانستان ماندگار شده است. مردم این کشور پس از 14 جنگ اندیشه کمونیسم و ابرقدرت تا دندان مسلح آن را نیز به زباله دان تاریخ سپردند.

هرچند ملت مسلمان افغانستان بهای سنگینی پرداختند اما سرانجام تاریخ هشت ثور را به عنوان یک روز پر افتخار در مبارزات آزادیخواهانه ملت‌های جهان به ثبت رساندند.

تردیدی نیست که پیروزی بر یک ابرقدرت جهانی که سایه رعب و وحشتش تمام جهان را فراگرفته بود، بسیار بزرگ و ارزشمند است؛ اما در طول تاریخ به تجربه ثابت شده که حفظ پیروزی مهمتر و دشوارتر از خود پیروزی است.

بی تردید حفظ دستاوردهای یک پیروزی، بدون همدلی، همکاری و درایت مردم به ویژه رهبران جامعه میسر نیست. چیزی که ملت مظلوم افغانستان پس از پیروزی انقلاب خونین خود متأسفانه بهره چندانی از آن نداشتند.

البته ذکر این نکته ضروری است که مردم افغانستان در انجام وظیفه دینی و میهنی خود هیچ کوتاهی نکردند و آزادمردان تاریخ بشر همواره به این مردم غیور آفرین خواهند گفت.

مردم افغانستان با الهام از قیام امام حسین (ع)، با فداکاری‌ها و قربانی‌های بسیار درخت آزادی را آبیاری کردند و برزگترین طاغوت زمان را به زانو درآوردند.

انتهای پیام/.

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا