بین الملل

۷ کارگر در بلوچستان پاکستان به ضرب گلوله کشته شدند

پلیس پاکستان اعلام کرد مهاجمان مسلح در حمله به خانه‌ای در ایالت بلوچستان هفت کارگر را هنگام خواب به ضرب گلوله کشتند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پلیس پاکستان اعلام کرد افراد مسلح به خانه‌ای در نزدیکی شهر گوادر واقع در جنوب غربی پاکستان یورش بردند و در حمله‌ای که احتمالاً قومی بوده است، 7 کارگر یک سالن آرایشگری مردانه که اصالتاً اهل «پنجاب» بودند را به ضرب گلوله کشتند.

به گفته محسن علی، یکی از مقامات پلیس، مردان مسلح به یک خانه در 25 کیلومتری شرق شهر بندری گوادر یورش بردند و کارگران را در حالی که در خواب بودند به ضرب گلوله کشتند.

شهر ساحلی گوادر محل چندین پروژه تحت حمایت پکن در غالب کریدور اقتصادی چین و پاکستان موسوم به «سی‌پک» است که خود بخشی از پروژه عظیم کمربند و جاده است.

علی گفت قربانیان اهل ایالت پنجاب در مرکز پاکستان بودند و یک آرایشگاه را اداره می‌کردند.

انتهای پیام/.

آگهی
بین الملل

جنگنده‌های صهیونیستی مناطق مسکونی غزه و رفح را زیر آتش گرفتند

گزارش‌های رسانه‌ای از دور جدید حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه سراسر نوار غزه به ویژه شهر رفح حکایت دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در محله الزیتون واقع در شهر غزه دست کم هفت شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

اشغالگران صهیونیست همچنین یک موتور را نزدیک گذرگاه صلاح الدین در جنوب شهر رفح هدف قرار دادند که به دنبال آن ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی مناطق شرق جبالیا در شمال نوار غزه و شهر رفح در جنوب این باریکه را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت گسترده منطقه المغراقه واقع در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

مرزهای شمالی شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه شاهد تیراندازی‌های گسترده و حملات توپخانه ای بوده است.

آگهی
شهرستان ها

پیش بینی رگبار و رعد و برق در البرز/ احتمال ریزش سنگ و رانش کوه

کرج- مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به وجود مخاطره رگبار و رعد و برق گفت: اثر این مخاطره آبگرفتگی معابر، ریزش سنگ و رانش کوه است.

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: مطابق با هشدار سطح زرد و هشدار نارنجی، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تشدید فعالیت متناوب امواج ناپایدار تا شنبه در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن وزش باد لحظه‌ای و شدید، گرد و خاک به ویژه در نیمه جنوبی استان و در بعضی ساعات رگبار ساعتی و شدید و رعد و برق در نقاط مختلف استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز پنج شنبه آسمان ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک و بارش پراکنده در بعضی ساعات و کاهش نسبی دما است، مطرح کرد: فردا جمعه آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار ساعتی و شدید در بعضی ساعات، رعد و برق، وزش باد و گرد و خاک و شنبه آسمان کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی ساعات و رگبار و رعد و برق است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز ضمن پیش بینی آسمانی کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات برای روز یکشنبه، با اشاره به پیش بینی جاده‌ای استان نوع مخاطره موجود را رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید دانست و افزود: اثر آن نیز آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددهای جاده‌ای، ریزش سنگ و رانش کوه و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل های فصلی است.

آگهی
بین الملل

بیم آن می‌رود اسراییل بعد از غزه به سراغ کرانه باختری برود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور عضو سازمان ملل از سوی جامعه جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنان خود در یک نشست بین المللی اقتصادی در ریاض تاکید کرد: از جامعه بین الملل می خواهیم فلسطین را به عنوان یک کشور عضو سازمان ملل به رسمیت بشناسد.

وی افزود: اسراییل سه چهارم نوار غزه را نابود کرد و اوضاع در این باریکه بسیار تاسف بار است.

محمود عباس اضافه کرد: اگر اسراییل به شهر رفح حمله کند بزرگترین فاجعه در تاریخ ملت فلسطین رقم می خورد.

وی بیان کرد: باید به یک راه کار سیاسی که نوار غزه، کرانه باختری و قدس را در کشور مستقل فلسطین جمع می کند دست یافت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: بیم آن دارم که اسراییل بعد از غزه، سراغ کرانه باختری رفته و ساکنان آن را به سمت اردن کوچ دهد.

این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری های سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی گسترده ای با رژیم صهیونیستی دارد به طوری که نیروهای امنیتی وابسته به این تشکیلات چندین نوبت رزمندگان فلسطینی را در کرانه باختری هدف قرار دادند.

از لحاظ سیاسی نیز تشکیلات خودگردان فلسطین طی بیش از 200 روز گذشته و در سایه شهادت ده ها هزار فلسطینی در نوار غزه تنها به ابراز نگرانی نسبت به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی بسنده کرده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا