بازار

تجهیزات و قطعات صنعتی شامل چه چیزهایی می شوند؟

در هر صنعت با توجه به نیازهایی که وجود دارد برای تولید انواع و اقسام قطعه باید از تجهیزات خاصی استفاده کرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همانطور که می‌دانید صنایع زیادی وجود دارد که از جمله می‌توان به صنایع کشاورزی، صنایع سنگ، صنایع بسته‌بندی، صنایع چوب، تجهیزات ساختمانی و مواردی از این دست اشاره کرد که در هر حوزه برای کارآیی بهتر، از دستگاه‌ها و قطعات صنعتی مناسب بهره گرفته می‌شود. حال ما در ادامه به تجهیزات و برخی قطعات صنایع با اهمیت اشاره خواهیم کرد. منبع مقاله

تجهیزات صنعت کشاورزی

این صنعت از جمله مهمترین صنایع کشور است و برای پیشبرد اهداف در آن باید از تکنولوژی‌ها و تجهیزات مناسبی استفاده کرد. به طور مثال از جمله تجهیزات مورد استفاده در صنعت کشاورزی بیل لودری است که در انواع مختلف وجود دارد. در کنار این مورد می‌توان به گاوآهن نیز اشاره کرد که در انواع ۶ خیش یا ۷ خیش تولید می‌شود. دیسک کشاورزی، دستگاه روتیواتور و انواع و اقسام دستگاه نشاکار نیز از دیگر تجهیزات کشاورزی هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تجهیزات صنعت برق

از دیگر صنایعی که می‌توان بعنوان صنایع اصلی کشور به حساب آورد، صنعت برق است. در این صنعت با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد باید از قطعات و تجهیزات مناسبی استفاده کرد. بعنوان مثال می‌توان از کنتاکور، شاسی استارت استاپ، ریل مینیاتوری، رله شیشه‌ای، کلیدگردان، ترمینال ریلی و چراغ سیگنال بعنوان مهمترین تجهیزات این صنعت نام برد. گفتنی است که برای کار کردن با این‌گونه تجهیزات باید تجربه کافی داشت تا بتوان به نحو احسنت از تمامی جزئیات آن استفاده نمود.

تجهیزات صنعت بسته‌بندی

صنعت بسته بندی از جمله صنایعی است که کمتر به آن پرداخته شده است. این در حالی است که چنین صنعت مهمی باید از قطعات و تجهیزات صنعتی بسیار مناسبی استفاده کند تا بتواند به بهترین شکل ممکن کار بسته‌بندی کلیه‌ی محصولات را انجام دهد. در این صنعت از تجهیزات بسیار گسترده‌ای استفاده می‌شود که از جمله می‌توان به دستگاه‌های بسته‌بندی پیمانه‌ای حجمی اشاره کرد. البته ناگفته نماند که دستگاه‌های بسته‌بندی، انواع مختلفی دیگری نیز دارند. در کنار این دستگاه‌ها، دیگر تجهیزات مانند دستگاه‌های آسیاب، دستگاه شرینگ پک تونلی، دستگاه‌های بالابر و یا دستگاه‌های قوطی پر کن نیز وجود دارد.

تجهیزات ماشین آلات صنعتی

به طور کلی ماشین آلات صنعتی به سه گروه تقسیم‌بندی می‌شوند که از جمله می‌توان به ماشین آلات صنعتی عمودی مانند دستگاه‌های خسته کننده، ماشین فرز یا دستگاه‌های حفاری اشاره کرد. در دسته‌ی دیگر که ماشین آلات دقت یا ابراز دقیق هستند تجهیزاتی مانند ماشین سنگ‌زنی، چرخ دنده موضوع و مواردی از این دست وجود دارند و در نهایت ماشین آلات کنترل دیجیتال نیز در دسترس هستند که وظایف خاصی را عهده‌دار می‌باشند. هر یک از این دستگاه‌ها مزایای اتوماسیون صنعتی زیادی دارند که یکی از مهمترین آنها افزایش بی حد کیفیت محصولات تولیدی است.

تجهیزات صنعت چوب

این صنعت جزو پرکارترین صنایع کشور است که در آن از ابزار و تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود. برای مثال می‌توان از قطعات معرق کاری نام برد. البته قطعات مربوط به این صنعت فقط به همین مورد ختم نمی‌شود و می‌توان به قطعاتی مانند سوهان، مغار نجاری، گیره، پیچ دستی، رسته دستی، چکش و کوبه، رنده برقی، سوخته نگاری و مواردی از این دست اشاره کرد. پر واضح است که هر کدام از وسایل مربوط به این صنعت به صورت تخصصی کارآمد بوده و نقش اساسی برای تولید انواع محصولات چوبی خواهد داشت.

تجهیزات صنعت کاغذ

صنعت کاغذ از جمله صنایع بسیار مهم در کشور است که در آن از تجهیزات بسیار حرفه‌ای استفاده می‌شود تا کار نهایی از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. از جمله تجهیزاتی که برای این صنعت می‌توان در نظر گرفت شامل مواردی مانند هد باکس، میز فورد، دستگاه‌های پرس، انواع درایرها و غیره هستند. در نظر داشته باشید کیفیت هر یک از این قطعات می‌تواند در بهتر شدن محصول نهایی کمک ویژه‌ای کند.

تجهیزات صنعت کشتیرانی

این صنعت نیز از جمله صنایع گسترده کشور است که در آن از قطعات و تجهیزات بسیار خوبی بهره گرفته می‌شود که از جمله می‌توان به مواردی مانند تجهیزات جتی، جرثقیل هیدرولیکی دریایی، تجهیزات هواشناسی کشتی، سیستم جوش اتوماتیک لوله و بازوی بارگیری شناور اشاره کرد. البته موارد نام‌برده شده فقط بخش کوچکی از قطعات صنعتی کشتیرانی است که به نوبه‌ی خود دارای اهمیت فوق العاده‌ای هستند. همانطور که مشاهده کرده‌اید باید در صنایع مختلف از تجهیزات بخصوصی استفاده کرد تا بتوان به نتیجه‌گیری ایده‌آل امیدوارتر بود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا