بازار

دو شهر جذاب و محبوب گردشگران ایرانی

در این مطلب با دو شهر محبوب گردشگران ایرانی بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در ادامه مطلب گرد آوری شده توسط سایت تور لحظه آخری سفر باتو در مورد دو شهر محبوب گردشگران ایرانی را می‌توانید بخوانید.

نگاهی به رستوران‌ها و مراکز خرید خوب و معروف در جزیره کیش

بر اساس مطلب سایت سفر با تو، جزیره کیش یکی از قطب‌های برتر گردشگری در ایران است که با وجود امتیازات منحصر به فرد سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است و اگر چه جنوب ایران و جزیره کیش در فصل تابستان گرم و شرجی است اما باز هم کسانی هستند که به دنبال شنا در آب‌های گرم و بهره مندی از تفریحات آبی راهی این سفر می‌شوند و اتفاقاً در فصل تابستان جشنواره‌های مختلفی در کیش برگزار می‌گردد و مراکز خرید و برندهای مختلف تخفیف‌هایی استثنایی خواهند داشت. در این زمان قیمت تورها به طور قابل توجهی کاهش یافته و می‌توان با هزینه‌های بسیار اندک راهی این سفر لذت بخش شد.

ما در ادامه این مطلب تور کیش قصد داریم تا شما خوانندگان گرامی را با برخی از بهترین رستوران‌ها و معروف‌ترین مراکز خرید جزیره کیش آشنا کنیم و شما را در داشتن سفری بهتر راهنمایی نمائیم. پس در ادامه و تا پایان با ما همراه باشید.

رستوران کوه نور

اولین پیشنهاد ما به شما عزیزان صرف غذا در رستوران کوه نور و ثبت خاطراتی به یادماندنی است. این رستوران دارای محیطی گرم و دوست داشتنی است و برای دکور فضای بیرونی و داخلی آن سلیقه بسیاری به کار برده شده است. نورپردازی‌های ویژه این رستوران در شب جلوه‌ای زیبا به آن می‌بخشد و زیبایی اش را دو چندان می‌کند. منوی این رستوران بسیار متنوع بوده و انواع خوراک های اصیل ایرانی و بین‌المللی را شامل می‌شود.

همچنین شب‌ها در رستوران کوه نور موسیقی زنده برگزار می‌گردد و لحظاتی شاد و به یادماندنی را برای مهمانان خود رقم می‌زند. اما باید اضافه کنیم صرف غذا در این مجموعه چندان ارزان نیست، اما پرس‌های غذا بزرگ و اغلب دو نفره هستند. در نهایت اضافه می‌کنیم پرسنل این مجموعه بسیار وظیفه شناس و مؤدب هستند.

رستوران هشتگ سی ساید

به جرأت می‌توان گفت این مجموعه یکی از بهترین رستوران‌های جزیره کیش است و به پاتوق هنرمندان و سلبریتی ها تبدیل شده است. این رستوران دارای یک سالن زیبا رو به دریاست و همچنین دارای یک اسکله چوبی است که تا دل آب پیش رفته و به شما این امکان را می‌دهد که ضمن تماشای چشم انداز زیبای دریا خوراک مورد علاقه خود را میل نمائید. این مجموعه از آن دسته رستوران‌های پرطرفداری است که همراه با موسیقی و ساز و آواز تا پاسی از شب مهمانان را سرگرم می‌کند و محیطی گرم و دوست داشتنی دارد. منوی آن متنوع بوده و انواع خوراک های ایرانی دریایی و فست فودها را شامل می‌شود و همچنین سرویس دهی پرسنل تمام عیار است و در زمان اوج شلوغی نیز به سرعت میز برایتان خالی می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری در شهر استانبول ترکیه

شهر استانبول یکی از شهرهای زیبای دنیاست که در میان ده قطب گردشگری برتر قرار گرفته و توانسته با وجود تاریخ و فرهنگی غنی عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا را به دست آورد. این شهر هزاران سال قدمت داشته و از این رو دارای آثار باستانی باشکوهی است و همچنین طبیعت زیبای این شهر از دلایل اصلی استقبال و توجه میلیون‌ها گردشگر است.

جاذبه‌های گردشگری تور استانبول شامل آثار باستانی و مکان‌های تاریخی بسیار باشکوه و بازدید از جزایر زیبا و چشم انداز تنگه به سفر است. البته نباید از وجود ده‌ها مجموعه تفریحی و همچنین مراکز خرید مدرن و متنوع غافل شد. با این وجود گشت و گذار و تماشای همه جزئیات آن به هفته‌ها زمان نیاز دارد که این عملاً برای بسیاری از گردشگران محال است. به همین خاطر ما در ادامه این مطلب برخی از جاذبه‌های پر طرفدار و مشهور را به شما معرفی می‌کنیم. پس بدون اتلاف وقت برای تماشای تک به تک شأن برنامه‌ریزی کنید و سفری پر بار و خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

کاخ توپکاپی

در ابتدا بهتر است یکی از زیباترین کاخ‌های عثمانیان را ببینید که روزگاری محل زندگی قدرتمندترین سلاطین این سلسله بوده و امروزه به یکی از جذاب ترین موزه‌های شهر استانبول تبدیل شده است. کاخ و یا قصر توپکاپی از جمله بناهای تاریخی باشکوه در شهر استانبول است که می باید در اولویت برنامه‌های گردشگران قرار گیرد. معماری منحصر به فرد این قصر باشکوه در ابتدا هوش از سرتان خواهد برد و حین گشت و گذار در آن با تماشای جزئیات خیره کننده در ساخت و همچنین بازدید از موزه این کاخ شگفت زده خواهید شد و درک بهتری از عظمت عثمانیان به دست می‌آورید.

دور تا دور این کاخ توسط دیوارهای سنگی عظیمی به طول پنج کیلومتر محاصره شده که حاکی از شکوه و جلال حکومت عثمانی است. کاخ توپکاپی در قرن پانزدهم میلادی ساخته شد و اندکی بعد برای پنج قرن به محل زندگی برخی از فرمانرویان این سلسله تبدیل شد. این کاخ بقدری بزرگ بود که در دوران اوج قدرت حدود هشت هزار نفر از سلاطین به همراه لشکریان و خدمه در آن سکونت داشتند. این بنا در زیباترین نقطه شهر استانبول قرار گرفته و دارای مناظری زیبا و خیره کننده به سمت تنگه به سفر و دریای مرمره و شاخ طلایی است. برای بازدید از این بنا حداقل به سه الی چهار ساعت زمان احتیاج خواهید داشت.

بازار بزرگ گرند بازار

گشت و گذار در بازار بزرگ استانبول یکی از مهیج‌ترین قسمت‌های سفر شما به این شهر خواهد بود. این بازار قرن‌ها قدمت داشته و توسط عثمانیان ساخته شده است. این بازار دارای بیش از پنج هزار دکه و حجره کوچک و بزرگ است که در راهروهایی تو در تو و سر پوشیده قرار گرفته اند. این بازار سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده داشته و از مکان‌های مورد علاقه گردشگران اروپایی است. انواع صنایع دستی و لوازم تزئینی و همچنین زیور آلات و همچنین انواع مواد خوراکی و ادویه جات از جمله اقلام عرضه شده در این بازار است و گفتنی است قیمت اجناس در این بازار تا حدودی بالا بوده و بهتر است به گشت و گذار در آن بسنده کنید و یا برای خرید کمی با مغازه داران چانه بزنید. در سراسر این بازار چایخانه‌های سنتی را خواهید یافت که از شما با چای تازه دم و باقلوای ترکی پذیرایی می‌کنند و پیشنهاد می‌کنیم اینگونه خستگی یک روز پر مشغله را از تن به در کرده و راهی تماشای دیگر نقاط شهر شوید.

آب انبار باسیلیکا سیسترن

این بنای باشکوه در تور ترکیه هزاران سال قدمت داشته و مابین سال‌های ۵۶۵ – ۵۲۷ میلادی ساخته شده است. این بنای باشکوه به دستور ژوستینانوس اول و در دوران بیزانس بنا گردیده و برای قرن‌ها وظیفه تأمین آب اهالی شهر قسطنطنیه (استانبول) را برعهده داشت. این آب انبار یکصد و چهل متر طول و هفتاد متر عرض دارد و برای تماشای آن می‌بایست به زیر زمین رفته و پنجاه و دو پله را به سمت پایین طی کنید. آب انبار باسیلیکا سیسترن در محله سلطان احمد و تنها چندین متر از ایاصوفیه فاصله دارد. این آب انبار با هدف تأمین و نگهداشت آب شرب مردم این شهر ساخته شده و دارای معماری خیره کننده‌ای است که با تماشای آن هوش از سرتان می پرد. با ورود به این مکان با ستون‌های عظیمی به ارتفاع نه متر روبرو می‌شوید که آب انبار را استوار نگه داشته و در آب فرو رفته اند. تعداد این ستون‌ها سیصد و سی و شش عدد بوده که در دوازده ردیف و با فاصله‌ای یکسان از یکدیگر قرار گرفته اند و نکته جالب اینکه این آب انبار گنجایش یکصد هزار تن را دارد و بنای چنین سازه شگفت انگیزی در آن دوران و با حداقل تجهیزات بسیار شگفت انگیز است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا