بازار

کاهش قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۲ دلار و ۳۷ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در شرایطی در روز جمعه کاهش یافته که بازارها در حال بررسی تأثیر بالا ماندن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای مدت طولانی‌تری هستند. اما شاخص‌های نفتی بهترین هفته خود را طی دو ماه گذشته تجربه کردند که نتیجه پیش‌بینی بهبود تقاضا برای نفت خام و سوخت بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۳۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۶ سنت معادل ۰.۵۹ درصد کاهش ۷۸ دلار و ۱۶ سنت معامله می‌شود.

قیمت شاخص نفت خام برنت و نفت آمریکا ۳ درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته که بهترین عملکرد آنها از پنجم آوریل بوده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همچنان بر پیشبینی خود برای رشد بالای تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی تاکید دارد و بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس هم تقاضای بالا برای سوخت در آمریکا را در این تابستان پیش‌بینی کرده است.

قیمت نفت در هفته گذشته به خاطر نتیجه اجلاس ائتلاف اوپک پلاس مبنی بر افزایش تدریجی تولید پس از ماه سپتامبر، کاهش یافت.

روسیه با اشاره به اینکه از سهمیه تولید خود طبق قرارداد اوپک پلاس در ماه مه فراتر رفته، قول داد به تعهدات خود طبق قرارداد این ائتلاف پایبند بوده و بیش از پیش از بازار حمایت کند.

اما روند افزایش قیمت نفت در این هفته به دنبال تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره متوقف شد. فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد روند کاهش نرخ بهره احتمالاً از ماه دسامبر آغاز می‌شود، یعنی اواخر سال جاری میلادی.

در این بین آژانس بین المللی انرژی طی گزارشی در روز چهارشنبه اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای نفت در ۲۰۲۹ به اوج خود برسد و در پایان دهه حاضر در حدود ۱۰۶ میلیون بشکه در روز ثابت شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا