موسیقی

هنر اسلامی متعلق به ایران است و با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست

شیلا بلر گفت: این سخن را تا کنون مطرح نکرده ایم ولی ما هنر اسلامی را به واقع متعلق به ایران می دانیم و هیچ کشور دیگری قابل مقایسه با ایران نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبینار «هنر اسلامی» با مشارکت دانشکده الهیات دانشگاه تهران و دانشگاه بوستون به صورت آنلاین در پلتفرم زوم برگزار شد.

در این وبینار نادیا مفتونی، نویسنده و پژوهشگر فلسفه هنر اسلامی و زوج خالق دایره المعارف هنر و معماری اسلامی، شیلا بلر و جاناتان بلوم سخنرانی و تبادل نظر کردند و این زوج خاطرات خود را از سفر به ایران در سال‌های مختلف با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.

نادیا مفتونی استاد فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه تهران، پژوهشگر فلسفه هنر و پژوهشگر پیشکسوت دانشگاه ییل از سال ۲۰۱۹ تا کنون است و شیلا بلر و جاناتان بلوم هر دو اساتید برجسته دانشگاه بوستون به شمار می آیند.

دایره المعارف هنر و معماری اسلامی به زبانهای مختلف دنیا ترجمه شده و در ایران نیز جایزه جهانی کتاب سال را کسب کرده است.

محمود نوری، فیلمساز و دکترای تاریخ هنر اسلامی در این وبینار از جایگاهی که آثار این زوج در آموزش و پژوهش رشته تاریخ هنرهای اسلامی به جا گذاشته سخن گفت.

در ادامه شیلا بلر تصریح کرد: این سخن را تا کنون مطرح نکرده ایم ولی ما هنر اسلامی را به واقع متعلق به ایران می دانیم و هیچ کشور دیگری قابل مقایسه با ایران نیست.

این نشست در ادامه سلسله وبینارهای دانشگاه تهران با بزرگانی مانند اسلاوی ژیژک، بروس اکرمن، نیکولاس رشر برگزار شد و در وبینار بعدی هم قرار است با نوآم چامسکی گفتگو شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا