شهرستان ها

مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات املش

رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ برای چندمین بار در ارتفاعات شهرستان املش خبر داد.


دریافت
14 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری با اشاره به پایش‌های میدانی محیط بان در زیستگاه‌های گیلان، اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست املش با کمک همیاران بومی منطقه به سرپرستی محیط بان شاهپور عبدی در پایش‌های میدانی خود در مناطق جنگلی این شهرستان با شناسایی رد پای پلنگ و نصب دوربین‌های تله‌ای، موفق به ثبت تصاویر زیبایی از حیات وحش شاخص این منطقه و بویژه گونه ارزشمند پلنگ شدند.

وی افزود: مشاهده پلنگ در این منطقه بیانگر وجود امنیت، تغذیه مناسب و پویایی اکوسیستم است که به واسطه تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی محقق شده است و در چند سال اخیر خوشبختانه شاهد پراکنش پلنگ در زیستگاه‌های استان گیلان هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: سال گذشته سه بار و امسال نیز ۲ بار از این گونه با ارزش در زیستگاه‌های مختلف با ۲ دوربین تله‌ای تصویر برداری شده است.

عشوری در پایان با اشاره به اهمیت مشارکت عموم مردم در حفاظت از محیط‌زیست، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مردم شریف استان گیلان به ویژه ساکنان جوامع محلی و ساکنان اطراف زیستگاه‌ها، محیط بانان را در حفاظت از طبیعت و حیات وحش یاری کنند.

وی افزود: املش با دارا بودن غنای زیستی و با داشتن زیستگاه‌های بکر طبیعی از تنوع زیستی جانوری و گیاهی بسیار ارزشمندی برخوردار است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: ثبت تصاویر گونه‌های مختلف حیات وحش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در مطالعه و اجرای برنامه‌های حفاطتی و کنترل گونه‌های در معرض تهدید و یا در خطر انقراض بسیار مؤثر است.

آگهی
عکس و فیلم

مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات املش

املش- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در ارتفاعات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لطیف جواهر دشتی گفت: برای چندمین بار مأمورین یگان حفاظت شهرستان املش موفق به فیلم‌برداری از پلنگ در این منطقه شده‌اند.

وی اضافه کرد: گزارشات مکرر مردمی و مأمورین اجرایی از مشاهده پلنگ در منطقه نشان می‌دهد که این منطقه مأمن و زیستگاه فوق‌العاده مناسبی برای این‌گونه نادر در کشور است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش با اشاره به شرایط اقلیمی بسیار مناسب جنگل‌های گیلان بیان کرد: تنوع گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد، وجود دره‌های عمیق در این منطقه بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم کرده که به جرأت می‌توان گفت در کشور بی‌نظیر است.

جواهردشتی ادامه داد: املش با دارا بودن جنگل انبوه و بخشی کوهستانی دارای تنوع زیستی بالایی است که در سال جدید با ثبت گونه‌های پلنگ، گرگ، گربه جنگلی، روباه معمولی، شوکا، گراز، تشی و غیره توانست بار دیگرگونه‌های منحصربه‌فردی از محیط‌زیست را به تصویر بکشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا