سینمای ایران و جهان

«پژواک» رادیو بین‌المللی می‌شود/ برگ برنده جشنواره سوم

در مراسم اختتامیه مطرح شد؛

معاون صدا از بین المللی شدن جشنواره مستند رادیویی «پژواک» در دوره بعدی برگزاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین اختتامیه سومین جشنواره مستند رادیویی «پژواک» با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و اهالی رادیو امشب ۲۹ اردیبهشت در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد.

اجرای این مراسم را فرزاد حسنی بر عهده داشت.

در ابتدای برنامه حمیدرضا افتخاری دبیر جشنواره در سخنانی عنوان کرد: برگ برنده «پژواک» سوم تاکید دوباره بر این است که رادیو رسانه لحظه هاست، ما سه قله در این دوره از «پژواک» داشتیم؛ در ابتدای راه مقاومت مردم غزه را به جشنواره اضافه کردیم، در میانه راه متاسفانه اتفاقات حوادث تروریستی کرمان رخ داد و آثار قابل توجهی در این بخش دست ما رسید.

وی اضافه کرد: عملیات تنبیهی «وعده صادق» نیز یک باره اضافه شد و اتفاقاً در این بخش آثار زیادی را دریافت کردیم که نمونه ای بود از اینکه رادیو می تواند به لحظه باشد و خود را با رخدادها منطبق کند و شاید راز رادیو در همه این سال ها همین به لحظه بودن است.

افتخاری تصریح کرد: در پایان از بزرگی یاد می‌کنم که سال گذشته در بین ما بود و امسال نیست؛ استاد مسعود اسکویی که امیدوارم روحش شاد باشد و خدا همه بزرگان رادیو را برای ما حفظ کند.

در ادامه به دعوت فرزاد حسنی، پیشکسوت های رادیو از جمله عذرا وکیلی، اصغر سمسارزاده، تورج نصر، علیرضا جاویدنیا و میرطاهر مظلومی روی صحنه رفتند تا بخشی از جوایز را اهدا کنند.

سپس علی بخشی زاده معاون صدا در این مراسم در سخنانی با تبریک میلاد امام رضا (ع) بیان کرد: دانه ای سه سال پیش در فضای رادیو کاشته شد و امسال ثمر داد. امسال به دبیرخانه جشنواره بیش از هزار اثر ارسال شد.

وی اضافه کرد: این آثار معرفی جوانان عزیزی بود که برنامه های خلاقانه ای را طراحی کردند. داوری در این دوره بسیار سخت بود که نشان از شکوه جشنواره دارد و جشنواره به اهداف خود در این دوره رسید.

بخشی زاده با اعلام خبری تصریح کرد: این جشنواره ان شاءالله در سال آینده بین المللی شده و از این بستر استعدادهای بسیاری معرفی می شود. در طول این سه دوره از حوادث بین المللی عقب نماندیم. رادیو همراه طوفان الاقصی بود و صدای دانشجویان معترض به استکبار جهانی شد.

معاون صدا در ادامه یادآور شد: این جشنواره به هفت نشان رسیده است؛ نشان سلیمانی، نشان دکتر کاظمی آشتیانی، نشان صدیقه اعتمادسعید، نشان مادر در حوزه فرزندآوری، نشان فردوسی برای تلاشگران در حوزه پاسداشت ادبیات فارسی و نشان ایران برای تلاشگران در حوزه تقویت سرمایه اجتماعی. همچنین امید، نشاط اجتماعی و پیشرفت های کشور محور برنامه سازی ما خواهد بود.

این گزارش تکمیل می‌شود …

آگهی
ورزش

خسرونژاد در دارحلقه قهرمانی آسیا پنجم شد

محمدرضا خسرونژاد ملی‌پوش ژیمناستیک در فینال وسیله دارحلقه قهرمانی آسیا در رده پنجم ایستاد.

به گزارش ” ورزش سه” و به نقل از ایسنا، در سومین روز از رقابت‌های ژیمناستیک هنری قهرمانی آسیا که در تاشکند ازبکستان در جریان است محمدرضا خسرونژاد در فینال دارحلقه با نمره ۱۳.۷۳۳ در جایگاه پنجم قرار گرفت. او در مرحله مقدماتی دار حلقه با امتیاز ۱۳.۵۰۰ در رده هفتم قرار گرفته و به فینال رسیده بود.

او در مرحله مقدماتی پارالل نیز با امتیاز ۱۳.۵۶۶ دهم و به عنوان رزرو فینال انتخاب شده بود که با انصراف یکی از فینالیست‌ها فردا در فینال این وسیله هم شرکت خواهد کرد.

همچنین فینال مسابقات ژیمناستیک قهرمانی آسیا در رده سنی جوانان نیز فردا انجام می‌شود که ایران در این بخش پنج نماینده خواهد داشت.

منبع ورزش سه
آگهی
ورزش

تیم ملی پاراتکواندو عازم مسابقات قهرمانی آسیا شد

اعضای تیم ملی پاراتکواندو برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا شامگاه پنجشنبه تهران را به مقصد شهر «دانانگ» ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نهمین دوره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۱۱۲ تکواندوکار یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. بر همین اساس تیم ملی ایران نیز برای حضور در این مسابقات شب گذشته تهران را به مقصد دوحه ترک کرد تا پس از توقفی چند ساعته راهی هوشیمنه شده و از آنجا راهی شهر «دانانگ» محل برگزاری این دوره از مسابقات شود.

تیم ملی ایران با ترکیب حامد حقش شناس، سعید صادقیان پور، مهدی پوررهنما، علیرضا بخت، امیر محمد حقیقت شناس، محمد طاها حسن پور در بخش مردان، آیلار جامی، مرضیه نصراللهی، لیلا میرزایی، زهرا رحیمی و مریم عبدالله پور در گروه بانوان در این دوره از مسابقات حضور خواهد داشت.

پیام خانلرخانی سرمربی و علی کریمی صابر هم مربی تیم ملی است. هدایت تیم ملی بانوان بر عهده عاطفه کشاورز است و زهرا حسینی نیز وی را یاری می‌کند. جمشید سهرابی نیز به عنوان رئیس انجمن پاراتکواندو وی را همراهی می‌کند.

آگهی
شهرستان ها

ووشوکار شیروانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

بجنورد_ دبیر هیات ووشو خراسان شمالی گفت: ووشو کار شیروانی در مجوز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کرد.

محمد دژبانی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد: رقابت‌های ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان با حضور ۴۰۰ شرکت کننده از ۳۱ استان به میزبانی مشهد در حال برگزاری است.

دبیر هیأت ووشو خراسان شمالی در ادامه گفت: محمد جواد آرین ووشو کار شیروانی در وزن ۵۲ کیلوگرم ضمن مسجل کردن مدال برنز خود مجوز حضور در اردوی تیم ملی را به دست آورد.

وی در ادامه افزود: ۳ وشوکار دیگر خراسان شمالی یک‌شنبه و دوشنبه با رقبای خود مبارزه می‌کنند.

دژبانی خاطر نشان کرد: نفرات برتر این پیکارها با هدف اعزام به پیکارهای ووشو قهرمانی آسیا (ماکائو ۲۰۲۴) به اردوی تیم ملی ووشو جهت برگزاری انتخابی درون اردویی دعوت خواهند شد.

آگهی
سیاسی

حوزه انتخابیه تهران جزو برترین‌ها در برگزاری انتخابات کشور است

شاهچراغی:

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به جمع بندی هایی که از حوزه های انتخابیه کشور داشتیم، حوزه انتخابیه تهران جزو برترین ها ارزیابی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزارت کشور ضمن تبریک سالروز تولد میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: همانطور که مردم ایران استحضار دارند مرحله دوم انتخابات در تکمیل کار ملت ایران در دوره اول، برای انتخاب ۴۵ نماینده باقیمانده در مجلس از بین ۹۰ نفر داوطلبان در جریان است.

وی افزود: هم اکنون ۱۱۵۱۰ شعبه اخذ رای داریم که ۶۰ درصد آن الکترونیکی است و صد درصد همه شعب الکترونیکی فعال هستند.

وی افزود: در مرحله اول، چهار حوزه انتخابیه الکترونیکی بودند که به واسطه موفقیت آن، توسعه پیدا کرد و هشت حوزه از جمله در تهران، شیراز، تبریز و بقیه شهرستان‌ها حوزه‌ها به صورت الکترونیکی شد.

معاون سیاسی وزارت کشور اذعان کرد: نکته مهم این است که با همکاری و همراهی همه مجموعه‌ها ۲۵۷۰۰ دستگاه صندوق الکترونیکی در ۱۱۵۱۰ شعبه، مورد استفاده واقع می‌شود که در حال فعالیت است.

وی‌ادامه داد: این یک فرصتی است که ان‌شاءالله بتوانیم از این ظرفیت پاسخ ونتایج خوبی را که در مرحله اول گرفتیم به دست آوریم.

شاه چراغی گفت: جا دارد از همه دستگاه‌ها و دستگاه ها از جمله وزارت ارتباطات تشکر کنم.در عین حال که انتخابات در سلامت و امنیت برگزار می شود، ان‌شاءالله مردم نیز به داوطلبان و افرادی که می‌خواهند رای بدهند تا شاهد یک مجلس خوب باشیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص ساعات اخذ رای، بیان کرد: از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر مهلت اخذ رای است و از مردم می‌خواهم که از این فرصت قانونی استفاده کنند.البته قانون پیش بینی کرده است در صورتی که شرایط را لازم بداند، برابر استان‌ها و شعب تصمیم‌های لازم برای تمدید زمان اخذ رای گرفته خواهد شد.

وی افزود: در مجموع از شعب حوزه‌های انتخابات الکترونیکی برگزار کرده‌ایم قریب ۲۰۰۰ شعبه سیار داریم که این تعداد شامل صندوق های الکترونیکی می شود. ضمن انکه در تهران نیز بیش از ۳۰۰ شعبه سیار الکترونیکی داریم.

شاهچراغی بیان کرد: متناسب با اقتضائات شعبه‌ها از دو تا شش صندوق در هر شعبه مستقر است.

آگهی
شهرستان ها

بانوان کرمانی نایب قهرمان لیگ گلبال کشور شدند

کرمان_ تیم گلبال سیرجان کرمان با کسب ۲۲ امتیاز بر سکوی دومی رقابت‌های لیگ گلبال بانوان کشور ایستاد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم گلبال استان کرمان که در قالب تیم سیرجان در رقابت‌های لیگ گلبال بانوان کشور شرکت کرده بود با کسب ۲۲ امتیاز و اختلاف یک امتیاز کمتر نسبت به تیم قهرمان (هرندی تهران) بر سکوی دومی رقابت‌های لیگ گلبال بانوان کشور ایستاد.

اعضای این تیم را فاطمه مظفری، نسرین نادری، فاطمه تانوردی، ریزان دژآهنگ، ساجده پهلوان، معصومه مولایی، زینب رئیسی و عزیزه خیری با مربیگری بهناز قدیمی و سرپرستی فهیمه علیخانی تشکیل می‌دادند.

شایان ذکر است دور برگشت این رقابت‌ها از تاریخ ۱۶ اردیبهشت لغایت ۲۰ اردیبهشت با حضور پنج تیم شرکت کننده به میزبانی استان مازندران برگزار شد.

آگهی
عکس و فیلم

گفت و گوی کامل مجتبی رحماندوست کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس

مجتبی رحماندوست کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه تهران با خبرگزاری مهر گفت و گو کرد.


دریافت
240 MB

آگهی
شهرستان ها

محور کندوان یک طرفه شد/ ترافیک در مسیر جنوب

ساری – رییس مرکز مدیریت راه‌های مازندران از یکطرفه شدن مسیر شمال به جنوب محور کندوان برای تخلیه بار ترافیکی خبر داد.

سید محسن هاشمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مسیر شمال به جنوب محور کندوان برای تخلیه بار ترافیکی مسدود شده است، افزود: این مسیر تا ساعت ۲۴ یکطرفه و مسدود است و تردد از محورهای جایگزین انجام می‌شود.

وی ترافیک مسیر جنوب به شمال محور هراز و کندوان را سنگین اعلام کرد و گفت: از نظر شرایط جوی هیچ مداخله خاصی مشاهده نمی‌شود.

آگهی
ورزش

تقابل سخت سرلک برای سهمیه المپیک با زاندانبود، امان و «لی»

علیرضا سرلک برای اینکه ایران را صاحب سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم المپیک کند، حریفان سرسختی چون زاندانبود، امان، کیم و اسپنسر لی را پیش رو دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی گزینشی جهانی که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود، 20 تا 23 اردیبهشت در استانبول به انجام خواهد رسید.

کشتی‌گیران مدعی زیادی هنوز سهمیه المپیک را در دو مسابقه قبلی (جهانی 2023 بلگراد و گزینشی قاره‌ای) کسب نکرده‌اند و علیرضا سرلک که نماینده ایران در این رقابت‌هاست، قطعاً کار بسیار دشواری برای رسیدن به سهمیه المپیک خواهد داشت.

میلاد والی‌زاده و احمد جوان، دو ملی‌پوش ایران در این وزن بودند که در صربستان و قرقیزستان نتوانستند برای تیم ملی سهمیه المپیک بگیرند و در نهایت این نایب‌قهرمان سال 2021 جهان است که به ترکیه می‌رود.

در لیست اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی، نام کشتی‌گیران مطرحی چون گئورگی وانگلوف بلغار، ژی‌پنگ جیانگ چینی، روبرتی دینگاشویلی گرجستانی، هورست لِهر آلمانی، امان امان هندی، سانگ‌وون کیم کره‌ای، زانابازار زاندانبود مغولی، سلیمان آتلی ترک و همچنین اسپنسر لی آمریکایی در 57 کیلوگرم دیده می‌شود که هر کدام از آنها می‌توانند حریف خطرناکی برای سرلک باشند.

«لی»، به تازگی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا، موفق به شکست توماس گیلمان شده و اگر در استانبول صاحب سهمیه المپیک شود، خودش نیز به المپیک پاریس خواهد آمد. ضمن اینکه کشتی‌گیران روسی‌الاصل در ترکیب تیم‌های اسپانیا و فرانسه هم نمی‌توانند رقبای آسانی در مسیر کسب سهمیه باشند. در آخرین گزینشی المپیک، علاوه بر فینالیست‌ها، نفر سوم حقیقی نیز صاحب سهمیه المپیک خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران دوره قبلی المپیک را با سهمیه کامل پشت سر گذاشت. پیش از این رحمان عموزاد در 65 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم برای کشتی آزاد ایران سهمیه المپیک گرفته‌اند.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا