سیاسی

آمادگی شهرداری تهران برای پشتیبانی از زنجیره اصلاحی زندانیان

رئیس سازمان زندان‌ها در نشست با شهردار تهران گفت: یکی از محوری‌ترین فعالیت سازمان در حوزه حمایت از خانواده زندانیان است تا جایی هم که قانون به ما اجازه داده است از حضور انجمن‌ها و ظرفیت‌های مردمی استفاده خواهیم کرد بنابراین ظرفیت شهرداری برای ارتقاء خدمات و نیل به این هدف لازم است.

به گزارش ایسنا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و علیرضا زاکانی شهردار تهران با محوریت پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی زندان و حمایت از خانواده مددجویان ساکن در زندان‌های کشور با یکدیگر دیدار کردند.

*پشتیبانی از خانواده زندانیان یکی از مسئولیت‌های اجتماعی ما است

در این نشست زاکانی با تأکید بر توجه شهرداری به حقوق شهروندان گفت: نگاه ما از ظاهر شهر به هویت شهر و حقوق انسان‌هاست. باید مسئولیت خود را بپذیریم که یکی از مسئولیت‌های ما مسئولیت اجتماعی خواهد بود؛ همانا شهرداری در ایفای این مسئولیت خود را متولی می‌داند و در این ماجرا، پشتیبانی از خانواده زندانیان نیز یکی از وظایف ماست.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران، شهروندان را همچون والدین و فرزندان خود خواهیم دانست و آماده‌ایم با تدوین نقشه راه مشترک، به انجام وظایف محوله اقدام کنیم. 

همچنین حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در این دیدار با اشاره به دغدغه‌های مشترک این دو نهاد گفت: بنابر گفته شهید همت که گفته اند “همه ما درقبال تمام کسانی که راه کج می‌روند مسئولیم” برای اجرای چنین هدفی، ظرفیت حوزه‎های مردمی قابل توجه‌اند. معتقدیم زمینه‌های همکاری بین سازمانی فراهم است.

*از حضور انجمن‌ها و ظرفیت‌های مردمی مثل شهرداری استفاده می‌کنیم

وی افزود: در حوزه امور اصلاحی و تربیتی زندان و در راستای دستور امامین انقلاب، صرفا محصور به نگهبانی و نگهداری نیستیم بلکه حوزه اشتغال یکی از مهمترین بسترهای همکاری ما می‌تواند قرار گیرد. 

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان ساخت: استفاده از زندانیان در حوزه‌های خدمات شهری یا ورود خانواده‌های زندانیان در فرآیند برخی تولیدات و مشاغل و غیره می‌تواند محور کار قرار گیرد. به هر ترتیب لازم است فرصت و زمینه‌ای درست شود تا از زندانیان در این حوزه‌ها استفاده شود.

*با ورود شهرداری بهتر می‌توان زنجیره توانمندی و اصلاحی زندانیان را تکمیل کرد

حاج‌محمدی با دعوت از شهردار تهران برای بازدید از زندان‌های تهران گفت: حتی ورود نخبگان زن کشورمان در ارتباط با زندانیان زن می‌تواند توفیقات موثری داشته باشد. قطعا سازمان زندان‌ها با ورود شهرداری قادر است زنجیره توانمندسازی و اصلاحی زندانیان و اقشار آسیب‌پذیر را تکمیل کند.

وی همچنین تأکید کرد: دوری راه زندان زنان از شهر یکی از آسیب‎های اجتماعی است که شهرداری می‌تواند با ورود برای حل این مشکل مساعدت نماید.

 رئیس سازمان زندان‌ها در عین حال درخواست کرد؛ کارگروهی بین شهرداری و سازمان تشکیل شود و در آن موضوعات همکاری مشترک و تمرکز بر رفع دغدغه‌های مدیریتی رصد شود.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا