سیاسی

از ربایش علینژاد تا دریافت رشوه منافقین


پلیس فدرال آمریکا در حالی پرده برداری از طرح واهی ربایش علینژاد را مطرح می کند که سال هاست یا نخواسته یا نتوانسته متوجه روابط مالی سیاه میان گروهک منافقین و مقامات آمریکا شود.

خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ مهرداد سیناپور: در روزهای اخیر شاهد بودیم که مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا که در زمان تصدی خودش در دستگاه دیپلماسی آن کشور دیپلمات‌هایش را از ارتباط با منافقین و تجزیه طلب های عرب منع کرده بود و از طرفی هم با مسیح علینژاد به عنوان به اصطلاح حامی زنان و مدافع حقوق بشر دیدار و نشستی داشته، در مراسم سالیانه سازمان منافقین که به صورت مجازی در برلین پایتخت آلمان برگزار شده بود شرکت کرد.

مسئولین آن سازمان همچنان تصور می کنند میتوانند با برپایی نشست های سالیانه، اعتراضات و تجمعات خیابانی و اقداماتی سطحی و نمایشی، نظر اربابان غربی خود را جلب کرده و دیدگاه آنها را نسبت به توان و ظرفیتشان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران تغییر دهند.

در همین ایام برگزاری نشست مجازی سالیانه گروهک بود که یکی از ناراضیان از مناسبات و اقدامات منافقین که مدتی است مبادرت به انتشارات مخفیانه از مناسبات آن گروهک می کند و تا کنون تصاویر و اسناد زیادی از فعالیت‌ها و تصمیمات غیرقانونی مسئولان گروهک را نیز منتشر شد کرده، اقدام به انتشار اسنادی از دریافت رشوه های مالی منافقین از سوی مقامات شرکت کننده آمریکایی و اروپایی که در مراسم ها و نشست های سالیانه آن سازمان شرکت داشتند، کرده است.

با بررسی این اسناد و مدارک متوجه می‌شویم که اولاً مسئولان آمریکایی و اروپایی نسبت به دریافت رشوه از سازمان منافقین اقدام و متعاقباً از پرداخت مالیات آن امتناع کردند و دوم آنکه پلیس فدرال آمریکا یا همان «اف بی آی» و سایر سازمان‌های نظارتی و کنترل کننده فساد در آن کشور نتوانسته یا نخواسته بودند این موارد را در طول سال های گذشته کشف کنند.

نکته قابل توجه دیگر آن که آن دسته از مقامات و مسئولین دریافت‌کننده رشوه که به عنوان مدعو در نشست های سالیانه گروهک منافقین شرکت می کنند با علم و آگاهی نسبت به ماهیت تروریستی و فرقه ای منافقین اقدام به این عمل کرده‌اند و آگاهانه موجبات بقاء آنها را فراهم آوردند.

اما این تمام ماجرا نبود چرا که تنها چند ساعت پس از انتشار اسناد تبادلات مالی سیاه منافقین و دریافت رشوه از سوی مقامات آمریکایی و اروپایی، پروپاگاندای تبلیغاتی و رسانه ای غرب «عملیات روانی» جدیدی را کلید زد تا با هیاهوی فراوان موجبات انحراف افکار عمومی را از موضوع اسناد و مدارک منتشر شده ایجاد کند.

رسانه‌های غربی با سر و صدای زیادی خبر از کشف یک توطئه علیه مسیح علینژاد دادند مبنی بر آنکه پلیس فدرال آمریکا متوجه نقشه‌ای جهت ربودن آن فرد توسط برخی افراد منتسب به جمهوری اسلامی ایران شده است.

این موضوع به معنای آن است که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) با همه توانمندی و ظرفیت بالایی که مدعی هستند از آن برخوردار است، پرده از طرح و نقشه واهی ربایش فردی توسط ایران بر می دارد، اما سال ها است که متوجه رسوایی مالی و دریافت رشوه مقامات آمریکایی از سازمانی تروریستی نشده است. 

به معنای دیگر امپراطوری رسانه‌ای غربی بدون هیچگونه اشاره ای به موضوع با اهمیتی چون انتشار اسناد و مدارک دریافت رشوه از سوی مقامات آمریکایی و اروپایی از یک سازمان تروریستی، به خبرسازی، قلب واقعیت و انحراف افکار عمومی پرداختند.

البته هدف از طرح چنین خیالبافی در رسانه های غربی صرفا انحراف افکار عمومی از خبر رسوایی مالی مسئولین آنها و مراوداتشان با یک سازمان تروریستی نبود، بلکه برخی از طراحان این سناریو به دنبال فشار بیشتر بر ایران و البته تاثیرگذاری بر فضای مذاکرات وین نیز بودند.

جالب آنکه همچنان برخی در کاخ سفید والبته بعضی از تحلیل گران سرویس های غربی به این نتیجه  نرسیدند که دیگر نمیتوان با ایران به زبان زور صحبت کرد. 

آنها به این مهم دست پیدا نکردند که برحسب تجربه، هر زمان فشار بر ایران بیشتر شود و هر زمان طرف مقابل بخواهد با زبان زور و قلدری با ایران سخن بگوید، نتیجه عکس می گیرد. 

شاید توصیه عقلا و سیاست ورزان باتجربه غربی برای آن دسته از کسانی که هنوز در تصورات گذشته و ناکارآمد باقی مانده اند این باشد که با زبان و ادبیات منطق و گفتگو با ایرانی ها صحبت کنند، در غیر اینصورت ممکن است نه تنها به هدف خود نرسند بلکه مجبور شوند چند گامی هم به عقب بروند.

اما از زاویه دیگر می‌توان اینگونه تحلیل کرد که باند و گروهی فاسد در آمریکا از طرفی به دنبال پنهان کردن فساد موجود در میان مقامات و مسئولینشان مبنی بر دریافت رشوه های کلان از یک سازمان تروریستی می کنند و از طرف دیگر به دنبال مطرح کردن یک اپوزیسیون به نام مسیح علی نژاد در جهت ضریب دادن به نقش و تاثیر گذاری وی در ایران به منظور استفاده از توان و ظرفیت ساختگی آن فرد در اعتراضات احتمالی آینده، هستند.

در خاتمه آنکه دولت مستقر در کاخ سفید به ریاست جو‌ بایدن که ادعای پاکی، مبارزه با فساد و عدالت خواهی دارد، باید کمیته تحقیقاتی پاک و سالمی را مامور رسیدگی و بررسی موضوع خبر کذب ربایش مسیح علی نژاد و همچنین پرداخت‌های مالی سیاه سازمان منافقین به مسئولین آمریکایی و اروپایی کند تا سره از ناسره مشخص و واقعیت‌ها از میان هیاهو و جنجال رسانه‌ای به پا شده در جهت سرپوش گذاشتن بر رسوایی مالی مقامات غربی، عیان شود.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا