سیاسی

اطلاعیه ریاست جمهوری و واکنش سازمان بازرسی کل کشور

روابط‌ عمومی دفتر رئیس جمهوری در اطلاعیه‌ای در پاسخ به خبری درباره اعتبار تخصیص یافته برای دانشگاه شهید بهشتی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روابط‌عمومی دفتر رئیس جمهوری در اطلاعیه‌ای در پاسخ به خبری درخصوص اعتبار تخصیص یافته برای دانشگاه شهید بهشتی، تاکید کرد: آنچه به نقل از رئیس سازمان بازرسی کل کشور در یکی از رسانه‌ها منتشر شده اشتباه و احتمالاً حاصل ارائه اطلاعات نادرست به ایشان بوده است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: سازمان برنامه و بودجه با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب این موضوع، اطلاعات دقیق در این زمینه را ارائه کرده است.

روز سه‌شنبه خبری به نقل از حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کشور درمورد تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان به دانشگاه شهید بهشتی جهت تأسیس دانشکده فناوری‌های نوین این دانشگاه منتشر شده مبنی بر اینکه مبلغ تخصیص یافته به صورت غیرقانونی و از محل اعتبار یک میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا انجام گرفته که پس از تذکر این سازمان منبع اعتبار این بودجه تغییر کرده است.

روابط عمومی ریاست جمهوری به جوابیه سازمان برنامه و بودجه استناد کرده که اختصاص صد و بیست میلیارد تومان از بودجه مبارزه با کرونا برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی غلط است و به رئیس سازمان بازرسی کل کشور اطلاعات غلط داده اند.

به گزارش مهر، ایمان شمسایی مشاور امور رسانه‌ای و ارتباطات رئیس و دبیر کمیته اطلاع رسانی سازمان بازرسی کل کشور طی مطلبی در فضای مجازی در واکنش به اطلاعیه روابط عمومی دفتر رئیس جمهور نوشت: این در حالی است که در توضیحات سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان شده که ابتدا تخصیص نادرست از محل اعتبارات کرونا داده شد و سپس خود اصلاح نمودند. لازم به توضیح است که با وصول تخصیص به دانشگاه، هیئت استقرار سازمان بازرسی، مراتب خلاف قانون را به مسئولان دانشگاه، اعلام و پس از آن اصلاح صورت گرفت.

وی در ادامه آورده است: ناگفته نماند اینکه چرا همان بودجه برای ساختمان، آن هم با اشکالات متعدد قانونی اختصاص می‌یابد جای سوال دارد و در دستور پیگیری سازمان بازرسی است و به زودی توضیحات مبسوط آن اعلام می‌گردد. توضیحات سازمان برنامه را بخوانید: تخصیص طرح مذکور ابتدا طی ابلاغیه شماره ۲۱۱۱۹۴ مورخ ۱۳۹۹.۴.۳۰ از محل یک میلیارد یوور منابع صندوق توسعه ملی که طبق برنامه مصوب ستاد کرونا (ابلاغی طی نامه شماره ۶۴۰۱۱ مورخ ۱۷.۲.۱۳۹۹ به وزارت بهداشت) می‌بایست ۶۸۰ میلیارد تومان آن به طرح‌های عمرانی اختصاص یابد، ابلاغ گردید. متعاقباً با توجه به وجود ردیف متفرقه ۸۷-۵۵۰۰۰۰ در جدول شماره ۹ قانون بودجه سال جاری که ویژه کمک به طرح‌های قابل اتمام در سال ۱۳۹۹ است محل پرداخت آن طی ابلاغیه شماره ۲۲۵۸۴۲ مورخ ۶.۵.۱۳۹۹ اصلاح گردید و تخصیص نقدی آن نیز از حساب موجود خزانه برای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تأمین گردید.

به گزارش مهر، بنا بر آنچه از توضیحات مشاور اموررسانه‌ای و ارتباطات رئیس و دبیر کمیته اطلاع رسانی سازمان بازرسی کل کشور بر می‌آید، سازمان بازرسی توضیحات تکمیل تری را هم منتشر خواهد کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا