سیاسی

افتتاح نمایشگاه ملی فناورانه دانش‌بنیان بسیج/سرلشکر باقری: اتکا به خود تنها راه رسیدن به استقلال واقعی و سربلندی است


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همانطور که در ۴۳ سال گذشته شاهد بوده‌ایم، اتکا به خود و روی پای خود ایستادن، تنها راهی است که می‌تواند استقلال واقعی و سربلندی را برای کشور رقم بزند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایشگاه ملی فناورانه دانش‌بنیان بسیج، با هدف ارائه فناوری‌های نوین و هم‌افزایی در تحقق زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افتتاح شد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از این نمایشگاه ملی فناورانه دانش‌بنیان بسیج و در جمع خبرنگاران، بسیج را ابتکار راهبردی حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: بسیج در دفاع مقدس عیار خود را نشان داد و پس از آن دوران نیز در عرصه تأمین امنیت و توسعه و پیشرفت کشور می‌درخشد و پیش می‌رود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه ملی فناورانه دانش‌بنیان بسیج، بیان کرد: همه غرفه‌های این نمایشگاه متعلق به مردم، جوانان دانشمند، شرکت‌های دانش‌بنیان و همه کسانی است که با ریل‌گذاری بسیج وارد صحنه‌ای شدند که بتوانند علم و فناوری را وارد اقتصاد کشور کرده و اقتصاد دانش‌بنیان را شکل بدهند.

وی با اشاره به فناوری‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه گفت: فناوری‌ها و نوآوری‌های بسیار ارزشمندی در این نمایشگاه، به نمایش گذاشته شده است و بسیاری از کالاهایی که به کشور وارد می‌شود، بهتر از آن کالاها و با قیمت کمتر و فناوری به‌روزتر در کشورمان تولید و در آن‌ها به جنبه‌های زیست‌محیطی و کاهش مصرف انرژی نیز توجه شده است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه نقاط مثبت و قوت زیادی در نمایشگاه ملی فناوران دانش‌بنیان بسیج وجود داشت، تاکید کرد: بعضی از بخش‌ها، دستگاه‌های دولتی، کارخانجات و مجموعه‌های تولیدی، از این امکانات بهره‌مند شده‌اند؛ اما بسیاری از بخش‌ها وجود دارند که قابل بهره‌برداری هستند؛ ولی چندان مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: من به تولیدکنندگان سراسر کشور، شرکت‌های خصوصی و دولتی که در فرآیند تولید در کشور مشارکت دارند، توصیه می‌کنم که از نمایشگاه ملی فناورانه دانش‌بنیان بسیج بازدید کرده و با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد قرارداد شوند و سازمان بسیج مستضعفین تسهیل‌گر این کار خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در نیروهای مسلح از بسیاری از امکانات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم ضمن اینکه من دستور مؤکد و مجددی را صادر خواهم کرد تا همه این دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در نیروهای مسلح، پیش از همه و بیش از همه به طور  کامل تر استفاده شود تا این موضوع گام اولیه‌ای شود برای اینکه دیگران نیز به این شرکت‌ها اعتماد کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که در ۴۳ سال گذشته شاهد بوده‌ایم، اتکا به خود و روی پای خود ایستادن، تنها راهی است که می‌تواند استقلال واقعی و سربلندی را برای کشور رقم بزند که برگزاری نمایشگاه ملی فناورانه دانش‌بنیان بسیج نیز گام بزرگی در این مسیر است.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا