سیاسی

افزایش تعطیلات آخر هفته هنوز منتفی نیست

گودرزی در گفتگو با مهر:

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: با تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و آغاز جلسات آن، ایرادات وارده به موضوع تعطیلات آخر هفته بررسی و رفع خواهد شد.

«عباس گودرزی» در گفتگو با خبرنگار مهر و در واکنش به انتشار خبری به نقل از رئیس اتاق بازرگانی تهران مبنی بر منتفی شدن تعطیلی روز پنجشنبه، بعد از عدم تأیید تعطیلی روز شنبه گفت: مطلبی که در رسانه‌ها به نقل از رئیس اتاق بازرگانی تهران منتشر شده است، وجهه قانونی ندارد.

وی توضیح داد: در لایحه دولت یعنی «لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری» برای افزایش تعطیلات آخر هفته از یک روز به دو روز و کاهش ساعات ارائه خدمات اداری و روز کاری از ۶ روز به ۵ روز در هفته، روز تعطیل مشخص نشده بود. بر این اساس، مجلس یازدهم به تعطیلی روز شنبه رأی داد و با توجه به اینکه مورد مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت، این موضوع باید مجدداً در کمیسیون اجتماعی مجلس رسیدگی و اصلاح شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این لایحه برای رفع ایرادات به مجلس ارجاع شد و باید مجدداً در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و اصلاح شود. البته هنوز اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مشخص نشده است.

گودرزی تاکید کرد: بعد از تعیین اعضای کمیسیون‌های مجلس و آغاز جلسات کمیسیون‌ها، هیئت رئیسه مجلس باید موضوع تعیین تکلیف لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را برای رفع ایرادات به کمیسیون اجتماعی ارجاع دهد و سپس نتیجه آن در صحن مجلس رسیدگی خواهد شد. بر این اساس، هنوز این موضوع منتفی نشده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا