سیاسی

افزایش نرخ سود بین‌بانکی به بورس ضربه می‌زند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت جدید برنامه‌اش برای جبران اتفاقات اشتباه در بازار بورس در سال گذشته را اعلام کند، گفت: افزایش نرخ سود بین بانکی، با بازار بورس ضربه می‌زند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت بازار بورس با حضور وزیر اقتصاد، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نزولی شدن بازار بورس بعد از صعود زیانبار آن اتفاق افتاد. اشتباه دولت قبل این بود که عموم مردم حتی آنهایی که آموزش‌های لازم را ندیده بودند، تشویق و ترغیب کرد که در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: آیا در نزولی شدن بازار بورس دولت گذشته دخالت داشت؟ آیا دولت گذشته برای تأمین بودجه خودش این‌گونه سیاستگذاری کرد؟ آیا دولت فعلی همین برنامه را دارد؟

وی اظهار داشت: وزیر اقتصاد به ریل‌گذاری غلط دولت روحانی برای تدوین و تصویب بودجه اشاره کرد. سوال اینجاست که اگر این ریل‌گذاری اصلاح نشود، چه باید کرد؟

رضاخواه با بیان اینکه بازار بورس یک بازار پرریسک و پرنوسان است، گفت: قیمت ارز در بازار بورس تأثیرگذار است و دولت تلاش دارد قیمت ارز را ثابت نگه دارد؛ وزیر اقتصاد توضیح دهد برنامه‌اش برای جبران اتفاقات اشتباه در بورس چیست؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت فعلی از اوایل شهریور ماه فروش اوراق قرضه را آغاز کرد، گفت: حداقل بیشتر از آنچه در بودجه پیش‌بینی شده، اوراق نفروشید.

رضاخواه گفت: اگر نرخ سود بین‌بانکی افزایش یابد، بانک‌ها به جای آنکه در بورس سرمایه‌گذاری کنند، بین خودشان نقدینگی را جابجا خواهند کرد و این امر ضربه اساسی به بورس وارد می‌کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا