سیاسی

الهیان: مکتب شهید سلیمانی جهان شمول است


نماینده مردم تهران گفت: مکتب شهید سلیمانی مکتبی است که اختصاص به فرهنگ و قومیت خاصی ندارد و این مکتب برگرفته از مکتب امام است که پتانسیل جهان شمولی دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در سومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی؛ مکتب شهید سلیمانی الگوی جریان حلقه‌های میانی تمدن‌ساز با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی محدود نیست، گفت: مکتب شهید سلیمانی مکتبی است که اختصاص به فرهنگ و قومیت خاصی ندارد و این مکتب برگرفته از مکتب امام است که پتانسیل جهان شمولی دارد.

وی با اشاره به سخنان دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در تمجید از سردار سلیمانی،گفت: تعدد اینگونه سخنان نشان‌دهنده آن است که حاج قاسم که مکتب ساز شد، عمق حکمت و معرفت را از حضرت امام گرفته بود. شاه کلیدی که  منجر به انقلاب اسلامی شد و به تبع آن سردار نیز در کشورهای اسلامی از این شاه کلید بهره کامل را برد.

الهیان با اشاره به کاربرد عملی حکمت و معرفت امام خمینی (ره) توسط حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: مردم باوری و اعتقاد به قدرت لایزال الهی محور عملیاتی این شخصیت والامقام بود.

نماینده تهران با اشاره به اهمیت مردم باوری در دیدگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری، گفت: امام خمینی انقلاب اسلامی را بر اساس مردم سالاری دینی برقرار کرده و رویکردشان بحث مردم سالاری در کنار نگاه توحیدی است. رهبر انقلاب نیز بارها به مسئولین درباره لزوم اهمیت مردم باوری را تذکر دادند.

وی با تاکید بر اثر ایجاد حلقه‌های واسط مردمی توسط شهید سلیمانی در هموار شدن تحقق گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلام گفت: ایشان تلاش کرد با ایجاد بسیج مردمی در کشورهای مختلف از جمله عراق و سوریه، مقابل داعش و امریکا و صهیونیست بایستد و آن‌ها را شکست دهد. در حقیقت ایشان به واسطه جوانان این کشورها توانست پرچم اسلام را مجدد برافراز کند.

الهیان با بیان اینکه مردم سوریه خود را مدیون محبت‌های امام خامنه‌ای و سردار سلیمانی می‌دانند گفت: سردار توانست با انجام عملی نگاه تمدن‌سازی که رهبر انقلاب ترسیم و در بیانیه گام دوم مطرح کرده اند با همه قومیت‌ها و مذاهب کار کند. این نگاه فراهم کننده بستری برای تمدن نوین اسلامی است که حاج قاسم با استفاده از این ظرفیت چتر حمایت خود را فراگیر کرد. به اختلاف سلایق و مذاهب اجازه نداد که وی منحصر به یک قومیت و مذهب خاص بشود.

نماینده تهران در ادامه با بیان اینکه تمدن  نوین اسلامی مقابل تمدن‌های دیگر نیست و شامل همه تمدن های توحیدی است، افزود: این خاصیت را سردار به خوبی درک و عمل کرد و برای همین توانست تمامی قومیت ها را در کنار خود جمع کرده و مدیریت کند.

وی همچنین با تاکید برمولفه دوم گام دوم انقلاب که امید به اینده و استفاده از ظرفیت جوانان است تاکید کرد: سردار سلیمانی با امید به آینده و باور ظرفیت جوانان توانست هژمونی غرب را بشکند و بتواند رویکرد جدیدی را به دنیا ارائه دهد.

الهیان در انتها با بیان اینکه تجربه و تاریخ نشان داده که تمدنی ضمانت بقا دارد که آینده را ترسیم کند، گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب آینده ای را برای تمدن نوین اسلامی را ترسیم و نقشه راه ارائه کرده اند. شهید سلیمانی گام اول انقلاب را به خوبی برداشته و گام دوم را برای ما تسهیل کرده اند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا