سیاسی

امهال ۸۳ هزار و ۸۲۹ پرونده کشاورز بدهکار در دستورکار بانک کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه امهال ۸۳ هزار و ۸۲۹ پرونده کشاورز بدهکار در دستورکار بانک کشاورزی است، گفت: حداکثر علیه ۸ درصد از کشاورزان بدهکار بانکی اقدام قضایی صورت می‌گیرد و با ۹۲ درصد آنها صرف ارسال پیامک تعامل می‌کنند.

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به حضور مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در جلسات سه هفته قبل کمیسیون کشاورزی مجلس مقرر شده بود که بانک کشاورزی اقدام در زمینه بخشودگی تسهیلات کشاورزان خسارت دیده را در دستورکار خود قرار دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: بانک کشاورزی براساس برنامه ششم توسعه، امهال ۸۳ هزار و ۸۲۹ پرونده بدهکار را دستورکار خود قرار داده است که به اعتباری معادل  ۱۰۶ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با استناد برنامه ششم توسعه گفت: میزان امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده ۴ هزار ۵۲ میلیارد تومان بوده است که عمده آنها مربوط به سال‌های ۹۷ و اوایل ۹۸ است و در خصوص پرونده‌های سال ۹۹ تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی افزود: در قالب قانون بودجه ۱۴۰۰ بانک کشاورزی، ۶ هزار و ۸۵۵ پرونده را تعیین تکلیف کرده که بخشودگی آن معادل ۵۸۵ هزار و ۹۰۱ میلیارد ریال است. بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک کشاورزی، تسهیلات واحدهای تولیدی که هفت و نیم درصد از بدهی خود را پرداخت کنند امهال می‌کند.

آزادی‌خواه در پایان با استناد به اعلام رئیس بانک کشاورزی گفت: حداکثر علیه ۸ درصد از کشاورزان بدهکار بانکی اقدام قضایی صورت می‌گیرد و با ۹۲ درصد آنها صرف ارسال پیامک تعامل می‌کنند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا