سیاسی

انجمن دندانپزشکی ایران به هیچ عنوان حق فعالیت ندارد/ نسبت به سوءاستفاده از عناوین حزبی و سیاسی حساسیت داریم

دبیر کمیسیون ماده ده احزاب گفت: کمیسیون ماده ده احزاب ضمن اینکه تلاش برای فعالیت حداکثری احزاب دارد اما نسبت به سوءاستفاده از عناوین حزبی و سیاسی حساسیت دارد و نسبت به این موضوع برخورد قانونی خواهد داشت. به ویژه درباره برخی احزابی که فاقد مجوز قانونی برای فعالیت هستند.

دبیر کمیسیون ماده ده احزاب:


به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ده احزاب گفت: دوازدهمین جلسه کمیسیون ماده احزاب وزارت کشور برگزار شد و در این جلسه مصوباتی داشتیم که مطرح می‌شود.

وی افزود: با پروانه فعالیت حزب انجمن معلمان و فرهیختگان استان تهران موافقت شد. چند فقره تاسیس حزب داشتیم. کمیسیون ماده احزاب وزارت کشور با تاسیس حزب کانون پیشگامان عدالت و توسعه در استان گلستان موافقت کرد. برگزاری مجامع جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان، جمعیت جانبازان وفاداران انقلاب اسلامی، حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی، جامعه اسلامی کارگران مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد.

مرادی ادامه داد: تعدادی از احزاب دارای پروانه، درخواست تاسیس شعب استانی داشتند در استان خراسان شمالی حزب جمهوریت، جامعه اسلامی کارگران و انجمن اسلامی معلمان ایران این درخواست را داشتند که موافقت شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتراضاتی که نسبت به عملکرد قانونی انجمن دندانپزشکی ایران مطرح شده بود و با توجه به عبور از وظایف قانونی و رفتار خلاف اساسنامه این مساله مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه این مجموعه پروانه فعالیت خود را تمدید نکرده به هیچ عنوان حق فعالیت ندارد و درصورت انجام فعالیت، مسئولیت قانونی متوجه هیئت مدیره آن خواهد بود.

مرادی افزود: متاسفانه انجمن دندان‌پزشکی ایران خلاف مقررات و اساسنامه در رویکردی ناصحیح به عرصه سیاسی ورود پیدا کرد.

وی در ادامه گفت: در این جلسه با برگزاری مجامع، درخواست انجمن‌های اقلیتی دینی مورد بررسی قرار گرفت و پروانه فعالیت این تشکل‌های اقلیتی تمدید شد. از جمله انجمن بانوان آشوری، انجمن فرهنگی ورزشی رازی، انجمن خیریه بانوان ارامنه. انجمن خلیفه‌گری آشوری کلیمی، کانون دانشجویان زرتشتی و انجمن فرهنگی ارامنه چهارمحال مقیم تهران از جمله این احزاب بودند.

مرادی گفت: فعالیت جبهه‌های حزبی بررسی شد و تاکید شد بر اینکه جبهه‌ها با در کنار هم قرار گرفتن احزاب دارای شناسنامه و پروانه امکان فعالیت دارند که باید طبق قانون به اطلاع کمیسیون ماده احزاب برسد. مجموعه‌های دیگر که از عنوان جبهه بدون اقناع کمیسیون ماده احزاب استفاده می‌کنند، غیر قانونی هستند.

وی تصریح کرد: هر حزب در یک جبهه سیاسی می‌تواند فعالیت کند و امکان فعالیت همزمان در چند جبهه را ندارد. این یکی از مشکلات فضای سیاسی کشور است که برخی از جبهه‌ها با عناوین مشابه حزب فعالیت کنند بدون آنکه مجوز لازم را گرفته باشند.

مرادی گفت: کمیسیون ماده ده احزاب ضمن اینکه تلاش برای فعالیت حداکثری احزاب دارد اما نسبت به سوءاستفاده از عناوین حزبی و سیاسی حساسیت دارد و نسبت به این موضوع برخورد قانونی خواهد داشت. به ویژه درباره برخی احزابی که فاقد مجوز قانونی برای فعالیت هستند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا