سیاسی

انقتاد کمیسیون اصل ۹۰ از تأخیر نامتعارف و روند اجرایی نامطلوب قانون جامع حدنگار


سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در قرائت گزارش این کمیسیون در مورد نحوه اجرای قانون جامع حدنگار از تأخیر نامتعارف و اجرای نامطلوب قانون جامع حدنگار انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه اجرای قانون جامع حدنگار در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۴ دی) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در قرائت گزارش این کمیسیون پیرامون نحوه اجرای قانون جامع حدنگار (کاداست) مصوب ۱۳۹۳٫۱۲٫۴ موانع، ایرادات، آسیب‌ها و سایر موارد مرتبط را قرائت کرد.

وی در قرائت این گزارش اظهار داشت: نظر به شکایات متعدد واصله به این کمیسیون در خصوص تخلفات و جرائم صورت پذیرفته در حوزه اراضی و املاک، میزان دعاوی مطروحه در نظام قضایی به نحوی که تشکیل حداقل ۵۰ درصد از پرونده‌های حقوقی در کشور ریشه در معاملات آتی دارد و به منظور تسریع در رفع اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده‌ها، شفاف شدن اقتصاد و مقابله با پدیده زمین‌خواری و سایر موارد کمیسیون اصل ۹۰ در سال ۱۳۸۶ موضوع کاداست را در دستور کار خود قرار د اد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: این کمیسیون در طی برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های متولی و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و سایر مراجع طرح قانون جامع حدنگار کشور را تهیه و نهایتا در سال ۱۳۹۳ قانون جامع حدنگار کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. علیرغم آنکه در این قانون به دستگاه‌های اجرایی تکلیف شده بود که ظرف مدت ۵ سال تمامی اراضی و املاک کشور داراری سند حدنگار شوند ولی آخرین گزارشات واصله به این کمیسیون و جلسات برگزار شده حکایت از تأخیر نامتعارف و روند اجرایی نامظلوب در اجرای قانون جامع حدنگار دارد در حال حاضر با عنایت به اتمام مهلت مقرر قانونی ۱۳۹۸٫۱۲٫۴ به لحاظ اهمیت موضوع و طرز کار و نحوه اجرای کار دستگاه‌های متولی ضعف‌ها، موانع و خلاء‌های قانونی موجود مورد بررسی قرار گرفته است.

ادامه دارد…


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا