سیاسی

انقلاب؛ قرآن،‌عترت، غیرت دینی| نباید غیرت‌‌ دینی را به تندروی تفسیر کرد


نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه نباید غیرت‌‌ دینی را به تندروی تفسیر کرد، گفت: غیرت دینی در جامعه اسلامی همواه یکی از اصول و پایه‌های پیشرفت دین بوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نامگذاری پنجمین روز از ایام‌الله دهه فجر با عنوان «انقلاب اسلامی؛ قرآن،‌عترت، غیرت دینی» و با تاکید بر سوءاستفاده برخی دولت‌ها از دین گفت: سوء استفاده از دین قدمت زیادی دارد اما در دولت های یازدهم و دوازدهم بیشترین سوء استفاده از دین بر ضد دین انجام شد.

علیرضا‌بیگی اظهار داشت: دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای کاستن از تبعات عمومی برخی تصمیمات خود میان افکارعمومی تلاش کردند به بسیاری از اقدامات خود رنگ و بوی دینی بدهند و از دین به گونه‌ای سوء استفاده استفاده کنند تا هزینه اقدامات ناصوابشان میان مردم کاهش پیدا کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت سابق بود که درجریان مذاکرات، رئیس دولت وقت در اظهاراتی عجیب بیان می‌کرد امام حسین برای رسیدن به صلح با معاویه هم مذاکره کرد. آنان این موضوع را دستمایه توافقات ننگین دوره روحانی قرار دادند و از آن سوء استفاده کردند.

وی اضافه کرد: دربرخی دوره های انقلاب و دولت‌های متمایل به غرب، دین را افیون ملت ها می دانستند و این موضوع را برجسته می‌کردند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: این تفکر برجای مانده از تفکر کمونیسم بود که عده‌ای نیز در داخل به آن دامن می زدند. اما انقلاب اسلامی به وضوح نشان داد که این تفکر را قبول ندارد و دین را پدید آورنده حرکت بزرگ و با نشاط برای نجات یک کشور می دانند و این نظریه را که عده ای در داخل دنبال و ترویج می کردند را باطل کرد.

وی اضافه کرد: دین به عنوان عاملی که می تواند موجب وحدت و ایجاد قدرت نرم برای یک ملت باشد، می تواند منجر به ایجاد امنیت در کشور و توسعه آن شود. نمونه بارز آن را می توان در دوران دفاع مقدس جستجو کرد که مردم با تکیه بر باوردهای دینی خود در مقابل اتحاد شرق و غرب که برای نابودی انقلاب اسلامی بسیج شده بودند ایستاد و مانع تحقق هدف دشمن در نابودی انقلاب شدند.

علیرضابیگی با بیان اینکه دین عامل قدرت نرم برای کشور است، راهپیمایی اربعین را نمونه بارز این قدرت بیان کرد و گفت: لزوما باید دین را از دسترس که آن را دستمایه رسیدن به اهداف ناصواب خود می کند دور کرد و از دین به عنوان چشمه ارتباط میان دولت ها و ملت های جهان و ضامن گفت و گوی ادیان بهره گرفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفت و گوی ادیان راهکاری برای از بین بردن ادیان جعلی است، اظهار داشت: غرب در تلاش است داعش را نماد اسلام معرفی کند و باید این جریان را کنار زد و صورت واقعی و زیبای دین را نشان داد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غیرت دینی در جامعه اسلامی همواه یکی از اصول و پایه‌های پیشرفت دین بوده است و نباید غیرت دینی را به تندروی تعبیر و تفسیر کرد، گفت: دین به عنوان چشمه زلال و زاینده همواره مورد تعرض و هجمه قرار می گیرد و عده‌ای در تلاش برای ضایع کردن آن هستند.

علیرضا‌بیگی ادامه داد: افرادی به بهانه دینداری به دین ظلم می کنند و برخی دیگر نیز با دین ستیزی به دین ضربه می زنند. باید این شفافیت و زلال بودن رحمت و معنویت دین را به شکل جامع و فارغ از پیرایه هایی که دارد به مردم نشان دهیم تا آشنای مردم از اصول و باروهای دینی بیشتر شود و درک آنان از رحمت دین افزایش یابد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دفاع از دین در دورانی که به آن هجمه های سختی وارد می شود نیازمند دفاعی آگاهانه است، افرود: دفاع از دین نیازمند مجاهدت شایسته است که آن را با نام غیرت دینی می شناسیم. هنگامی می توانیم از دین دفاعی درست و جانانه داشتیم باشیم که دفاع کننده از آن خود را به معرفت دین مسلح کرده باشد.

وی تاکید کرد: اساس جمهوری اسلامی بر دیانت استوار است و برای همین است که همواره دیانت از جانب دینداران ناآگاه و جاهل مورد هجمه قرار می گیرد و باید با افزایش معرفت شناخت از دین خود را به عنوان مدافعان حریم دین در مقابل دشمن مجهز کنیم.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا