سیاسی

ایران خواهان توافقی کم نقص است

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: احیای برجام مطلوب ایران اسلامی نیست، بلکه دستیابی به یک توافق کم نقص‌تر و قابل راستی آزمایی که حقوق ملت ایران را تأمین کند، مطلوب ایران است.

مهدی شاکران در گفت‌وگو با ایسنا درباره مذاکرات هسته‌ای و دور جدید آن که در وین آغاز شده است، اظهار کرد: در دور جدید مذاکرات، شرایط متفاوتی نسبت به آخرین دور مذاکرات حاکم است. تیم دیپلماسی ایران و رویکرد دولت این پیام را به طرف مقابل داده که قرار نیست به هر قیمتی توافق حاصل شود و توافقی که تضمین، راستی آزمایی و فایده برای کشور نداشته باشد، بهتر است که انجام نشود.

وی افزود: سخت‌ترین دوران فشار اقتصادی در سه سال اخیر به مردم گذشت و این ملت هزینه زیادی را بابت مقاومت خود پرداخت کرد. طرف مقابل در فشار و تحریم به حد نهایت رسیده و متوجه شده که همان برجام نصف و نیمه را هم به اشتباه خارج شده است و اکنون ملت مقاوم ایران باید در مذاکرات حق مقاومت خود را دریافت کند. به نظر می‌رسد تیم جدید مذاکره کننده با شروطی که تعیین کرده‌اند، تغییر شرایط را به طرف مقابل فهمانده باشند.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت استان اصفهان، با بیان اینکه به نظر می‌رسد حصول توافق امکان‌پذیر باشد، گفت: طرف مقابل بازی پلیس خوب و بد را همچنان ادامه می‌دهد تا ببیند طرف ایرانی برای حصول توافق چقدر اضطرار از خود نشان می‌دهد، زیرا یک‌بار این تکنیک را در دولت قبل آزموده و حصول توافق با عجله و تحمیل شرایط را مثمر ثمر یافته است‌.

شاکران تصریح کرد: ایستادگی طرف ایرانی بر مواضع به حقش و مطالبه حقوق از دست رفته ملت، برعکس تصور بسیاری، نه تنها مذاکرات را طولانی نمی‌کند، بلکه رسیدن به توافق خوب را میسرتر خواهد کرد. طرف مقابل باید بفهمد که گزینه‌های دشمنی به کار گرفته در برابر ملت ایران با وجود آسیب‌های زیاد، نتوانسته کشور را به زانو درآورد و به خواسته‌های مردم ایران احترام بگذارد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سؤال که آیا احیای برجام میسر است، گفت: به جای احیای برجام باید گفت یک توافق جدید. اشکالات فراوان برجام باعث شد که طرف مقابل با حداقل هزینه از آن خارج شود و اکنون این مشکلات را شاهد هستیم. پس احیای برجام مطلوب ایران اسلامی نیست، بلکه دستیابی به یک توافق کم نقص‌تر و قابل راستی آزمایی که حقوق ملت ایران را تأمین کند، مطلوب ایران است. اکنون به نتیجه رساندن مقاومت ملت ایران در جنگ اقتصادی سال‌های اخیر، در دستان تیم مذاکره کننده است و باید هوشیار باشند که این سرمایه هدر نرود.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا