عکس و فیلم

بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی

ضرغامی وزیر گردشگری گفت: در ایام نوروز، بیش از ۳ میلیون نفر تا روز گذشته از اماکن و موزه‌ها بازدید داشتند و استان فارس، اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.


دریافت
10 MB

آگهی
سیاسی

بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های میراث فرهنگی

بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های میراث فرهنگی


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و میراق فرهنگی از بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های میراث فرهنگی در ایام نوروز تا امروز (هشتم فروردین) خبر داد.

به گزارش ایلنا، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (هشتم فروردین ۱۴۰۳) در جمع خبرنگاران، گفت: آخرین آمار مربوط به بازدید ها از اماکن و موزه های میراث فرهنگی در ایام نوروز امسال و تا پایان دیروز، بالغ بر سه میلیون نفر بود که رقم بسیار مهمی است.

وی‌افزود: در استان ها مقام اول از آن فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر است و با فاصله اصفهان و تهران و موزه های ستادی تهران قرار دارد.



انتهای پیام/

آگهی
سیاسی

بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی

وزیر گردشگری گفت: در ایام نوروز، بیش از ۳ میلیون نفر تا روز گذشته از اماکن تاریخی و موزه‌ها بازدید داشتند و استان‌های فارس، اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال 1403 در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بیش از 3 میلیون نفر تا روز گذشته از اماکن تاریخی و موزه‌ها بازدید داشتند و استان‌های فارس، اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

وی همچنین درباره قطع درختان در منطقه جنگلی نور در استان مازندران خاطرنشان کرد: قطع نهال در منطقه گردشگری نور هیچ ارتباطی به وزارت میراث فرهنگی ندارد و این اتفاق خارج از محوطه مربوط به مجموعه‌ی گردشگری رخ داده است. دادستانی هم به این موضوع ورود کرده و از ایشان می‌خواهم که پیگیری را ادامه بدهند.

ضرغامی در ادامه با اشاره به لغو روادید برای سفر به ایران گفت: مصوبه قبلی درباره لغو روادید بر قوت خود باقیست؛ البته درباره یکی-دو کشور برخی اقدامات صورت گرفت و این از افتخارات دولت است تا مردم کشورهای مختلف به راحتی از ایران بازدید کنند و ما دنبال افزایش این تعداد هستیم.

خبر در حال تکمیل است…

آگهی
شهرستان ها

بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس

شیراز _ مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: بیش از سه میلیون و ۶۰۳ هزار گردشگر داخلی و خارجی طی ۶ ماه گذشته از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مؤید محسن نژاد افزود: در ۶ ماه سال جاری، سه میلیون و ۵۵۷ هزار و ۵۵۱ نفر گردشگر داخلی و ۴۶ هزار و ۳۷۲ نفر گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید داشته‌اند.
محسن نژاد افزود: مجموعه تاریخی -فرهنگی حافظیه با تعداد یک‌میلیون و ۹۸ هزار و ۷۰۰ نفر بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد؛ این آمار مربوط به مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی استان فارس که زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اداره می‌شوند، از جمله: آرامگاه‌های حافظ و سعدی، تخت جمشید، نقش رستم، پاسارگاد، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد، بیشابور و ارگ کریم خان زند است.

محسن نژاد ادامه داد: برخی دیگر از مراکز گردشگری استان فارس مانند باغ ارم و باغ موزه نارنجستان قوام زیر نظر دانشگاه شیراز، باغ عفیف آباد زیر نظر ارتش و مسجد نصیرالملک زیر نظر اوقاف اداره می‌شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا