سیاسی

برگزاری کنگره شهدای عشایر کشور در شیراز

ایسنا/فارس رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که با حضور مدیران کل عشایر کشور و رؤسای سازمان بسیج عشایر استان‌ها، امروز کلید برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر کشور زده خواهد شد.

علی کریمی فیروزجانی چهارشنبه ٧ مهرماه در شورای عشایر استان فارس که با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران برگزار شد، گفت: در مصوبات سالهای اخیر مجلس در برنامه ششم و همچنین در فرازهایی از قانون بودجه ١٤٠٠، جهت گیری به سمت توسعه زیرساخت‌های جامعه عشایری و مسائل و مشکلات این قشر مشهود است و این رویه ادامه پیدا خواهد کرد. 

او با بیان اینکه میانگین مشارکت و تعداد شهدای عشایر بیش از ٣ تا ٤ برابر دیگر اقشار بوده، افزود: عشایر در دفاع مقدس در صف اول و در عرصه دفاع از این آب و خاک پیشتاز و پیش قراول بوده‌اند و امید است با هم‌افزایی شاهد رفع ناهمواری‌های این قشر عزیز از جامعه باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی که اعتقاد دارد حل مشکلات عشایر در ظرفیت یک سازمان و وزارتخانه نیست و عزم ملی می‌طلبد، گفت؛ در بدنه اجرایی کشور نیز دستگاهها و نهادهای اجرایی همه باید پای کار بیایند تا بخشی از عقب ماندگی و فشارهای اقتصادی که امسال به شرایط خاص ناشی از خشکسالی و اقتصادی بر عشایر حاکم شده، جبران شود.

کریمی ادامه داد: امسال روند نزدیک شدن زیرساخت‌های آموزش و پرورش عشایری به استانداردهای کشوری در دستور کار قرار گرفته که مستلزم تسریع است.

او با ابراز امیدواری از اینکه با واکسیناسیون عمومی، مدارس کشور به شیوه حضوری بازگردد، گفت: آموزش مجازی نیز به عنوان یکی از ثمرات بیماری کرونا با ما خواهد بود و یک فرصت است که امید است در جامعه عشایری نیز با کمک وازرت ارتباطات و بهره مندی بیشتر از اینترنت، تداوم یابد.

رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس تمام قد آماده کمک به دولت است، گفت:  در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی میانگین بالای ٢٠٠ رای توسط نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت بی سابقه بوده و این رای پیام همدلی و هماهنگی برای اداره امور کشور دارد.

کریمی اظهار کرد: عدم رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش بنا به حساسیت مجلس برای آموزش و پرورش بود، چرا که از دستگاههای بنیادی و زیر بنایی کشور محسوب می‌شود و باید با دقت فردی دیگری انتخاب شود.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا