سیاسی

بریکس از ائتلاف‌های مهم اقتصادی جهان است

رئیسی پس از بازگشت از آفریقای جنوبی:

رییس جمهور گفت: سفر به آفریقای جنوبی بسیار مهم بود و بریکس از ائتلاف‌های مهم اقتصادی جهان است که در بخش قابل توجهی از جهان حضور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از بازگشت از آفریقای جنوبی در فرودگاه مهرآباد گفت: سفر به آفریقای جنوبی بسیار مهم بود و بریکس از ائتلاف‌های مهم اقتصادی جهان است که در بخش قابل توجهی از جهان حضور دارد.

وی افزود: بریکس در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین اعضای قابل توجهی دارد. اعضای بریکس هم به لحاظ جمعیت و هم به لحاظ نقششان در تولید ناخالص و سهمی که در اقتصاد جهانی دارد، اهمیت این گروه را نشان می‌دهد.

رئیسی اظهار داشت: ائتلاف‌هایی مانند بریکس ائتلاف‌های نوظهوری هستند که در جهت استقلال و پیشرفت ملت‌ها شکل گرفته است. موضوع ارتباط با بریکس سال گذشته با شرکتی که من در اجلاس مجازی آن داشتم، آغاز شد و درخواست عضویت ایران مطرح شد. در همین زمینه آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در اجلاس قبلی در آفریقای جنوبی شرکت کرد و آقای احمدیان نیز در نشست امنیتی سران کشورهای بریکس شرکت کرد و برای عضویت ایران رایزنی‌هایی با سران اعضای آن صورت گرفت.

ریس قوه اجرایی کشور ادامه داد: کنشگری فعال ایران در منطقه و اهمیت ژئوپولوتیک ایران موجب شد به اتفاق آرا و اجماع همه اعضای بریکس، کشورمان به عضویت این گروه درآید و همه کشورها به اتفاق به عضویت ایران رأی دادند که برای آن طبیعتاً سازوکارهایی را می‌طلبد که با سرعت دنبال می‌شود.

در حال تکمیل

آگهی
دکمه بازگشت به بالا