سیاسی

به‌حدی از اقتدار رسیده‌ایم که هیچکس جرأت نزدیکی به مرزهای ما را ندارد

ایسنا/همدان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: فرماندهان ارتش با سه اصل ولایت‌مداری، شایسته‌سالاری و عدالت محوری انتخاب می‌شوند و در حال حاضر به حدی از اقتدار رسیدیم که هیچکس جرأت نزدیکی به مرزهای ما را ندارد.

سرتیپ دوم سلیمان طاهری یکشنبه ۲۸ شهریور در مراسم تکریم و معارفه فرماندهی تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان، اظهار کرد: فرماندهان ارتش با سه اصل ولایت‌مداری، شایسته سالاری و عدالت محوری انتخاب می‌شوند و سرهنگ “مهرداد صفری” برمبنای همین اصول، به عنوان فرمانده جدید تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان انتخاب شده است.

طاهری تصریح کرد: نیروهای ارتش از ابتدای انقلاب که اسلحه خود را کنار گذاشتند و با شعار «ارتش فدای ملت» در کنار مردم ایستادند تا این لحظه به این شعار پایبند هستند. در زلزله سرپل ذهاب، اولین صدایی که مردم از زیر آوار شنیدند، صدای بالگرد هوانیروز بود، در سیل لرستان، اولین افرادی که به منطقه رسیدند، نیروهای ارتش بودند و در بحث شیوع کرونا ارتش همراه با سایر نیروهای مسلح در راستای خدمات‌رسانی به مردم، شش بیمارستان تنفسی در شش شهر، احداث کرد.

وی با بیان اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی یک موهبت الهی است که نصیب انسان‌های شایسته می‌شود، ادامه داد: هرکسی این توفیق را پیدا نمی‌کند و ما افتخار می‌کنیم که به عنوان سرباز ولایت، خدمتگزار مردم هستیم. این لیاقت و شایستگی که ما پیدا کردیم برایمان بسیار با ارزش و والاست. در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه فرماندهان، مدیران و مسئولان، فرصت را غنیمت می‌شمارند و افتخار می‌کنند که سرباز ولایت هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در رابطه با جایگاه ارتش در میان نیروهای مسلح، مطرح کرد: ارتش به عنوان ستون فقرات نیروهای مسلح و نیروی زمینی نیز ستون فقرات ارتش، است و نقش بزرگی در کشور دارد. ارتش امروز به عنوان تبلور آزادی آوازه غیرت و همبستگی با پایبندی به ارزش‌های دینی و ملی خوش درخشیده و تحت رهبری مقام معظم رهبری بدون هیچ دغدغه‌ای با اتکا به نیروهای داخلی، همراه و همگام با سایر نیروهای مسلح، امنیت کشور را به درستی فراهم کرده است.

طاهری ادامه داد: هر جنگی در ۲۰۰ سال گذشته باعث شده بخشی از میهن جدا شود اما در هشت سال دفاع مقدس، ما در برابر ائتلاف بین‌المللی ایستادیم و اجازه ندادیم یک وجب از خاک ما به دست دشمن بی‌افتد. در سال اول جنگ که سپاه به خوبی شکل نگرفته بود، ارتش جمهوری اسلامی به خوبی در مقابل دشمن صف آرایی کرد و اگر ارتش، انقلاب را همراهی نمی‌کرد معلوم نبود سرنوشت کشور چه می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: ارتش به عنوان سرباز ولایت، به دور از خط کشی سیاسی، انجام وظیفه می‌کند و امروز به عنوان یکی از بهترین نیروهای مسلح در جهان شناخته شده است و هیچ‌کس جرأت نمی‌کند به کشور ما تعرض کند چون اگر کوچک‌ترین تعرضی به مرزهای ما داشته باشند در منجلابی گرفتار می‌شوند که نمی توانند از آن خارج شوند.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا، تأکید کرد: امروز به حدی از اقتدار رسیدیم که کشوری مثل آمریکا جرأت ندارد نگاه چپ به ما داشته باشد، نیروهای تکفیری جرأت نزدیکی به ۲۰ کیلومتری مرزهای غرب کشور را ندارند و ما تمام اطلاعات و اخبار دشمن را رصد می‌کنیم به ائتلاف اطلاعاتی در سطح استان‌ها رسیدیم.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا